رئیس روابط عمومی ثبت احوال گلستان در رابطه با نحوه صدور شناسنامه برای نام های جدید که در سامانه ثبت احوال ثبت نشده است، توضیحاتی ارائه داد.

معضل اسم های ناآشنا /نامهای جدید با معنا را به ثبت احوال معرفی کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فردی در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد برای فرزند تازه به دنیا آمده اش نامی انتخاب کرده که جزو اسامی مجاز در ثبت احوال نیست.

آقای حسین مقصودلو گفت: من برای دخترم نام "آریل" که در فرهنگ دهخدا به نام یکی از فرشتگان خداوند معنی شده  را انتخاب کردم، اما سازمان ثبت احوال با این نام مخالفت کرده است.

او افزود: طی نامه‌ای به مدیرکل ثبت احوال گلستان درخواست بررسی این نام ارائه شده است، اما  هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

سوسرایی رئیس روابط عمومی ثبت احوال گلستان در این رابطه گفت: زمانی که خانواده نامی برای فرزند تازه متولد شده خود انتخاب می‌کنند و این نام در بین لیست نام‌های مورد تایید ثبت احوال نیست باید درخواست بررسی این نام به سازمان ثبت احوال ارسال شود.

او افزود: همراه با نامه درخواست بررسی نام باید مستندات مربوط به نام انتخابی، ریشه برگرفته شده نام از آن و معنی آن برای بررسی، ضمیمه درخواست نامه شود.

سوسرایی ادامه داد: در اداره کل ثبت احوال "کمیته نام" متشکل از مدیرکل ثبت احوال، معاون اسناد هویتی، ۲ استاد زبان ادبیات فارسی (برای نام‌های ترکمن از اساتید زبان ادبیات ترکمن استفاده می‌شود) تشکیل می‌شود و اگر نام پیشنهادی با دستورالعمل‌ها مغایر نبود تایید می‌شود.

او گفت: نامی که در کمیته تصویب می‌شود در فرهنگ نام ثبت احوال اضافه می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار