عضو شورای شهر گرگان با اشاره به نقش موثر صنعت گردشگری در ایجاد منابع درآمدی پایدار، بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها و واگذاری فضاهای تفریحی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری گرگان به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهران کاظم‌نژاد روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرگان آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی متعددی دارد که موجب ایجاد انگیزه برای افزایش زمان ماندگاری گردشگران می‌شود اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های کافی، از فرصت حضور فراوان گردشگران برای ایجاد درآمد پایدار در این شهر استفاده نشده است.

وی برون سپاری پروژه ها و مشارکت گرفتن از بخش خصوصی برای تکمیل زیرساخت ها و ایجاد فضاهای تفریحی گردشگری را یکی از راه های رونق این بخش دانست و گفت: تاکنون نتوانسته ایم از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی - فرهنگی گرگان بهره درستی ببریم که از اصلی ترین دلایل آن نبود زیر ساخت کافی است.

وی پیشنهاد کرد که برای توسعه گردشگری گرگان، برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های جدید در این بخش برای دوره زمانی بلند مدت به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: مشکلات گردشگری با دستور، ابلاغ و بخشنامه حل نمی شود و راه برطرف شدن نارسایی های این بخش،خلق جذابیت‌ جدید و به کار بستن ایده‌های مختلف و روزآمد است.

وی به طرح های نیمه تمام گردشگری گرگان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم موانع مالی این پروژه‌های زیرساختی را برطرف کرده و با سرعت به سمت تکمیل و بهره برداری از آن ها پیش برویم .

کاظم نژاد احداث شهربازی مدرن گرگان در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در تپه گردشگری هزار پیچ و پروژه گردشگری ملل در کمربندی گرگان را از جمله طرح های بزرگ و زیرساختی گردشگری گرگان دانست و بر اهتمام مدریت شهری در تکمیل زودهنگام آن تاکید کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار