مدیر مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: قرآن کریم به نمونه‌های متعددی از رویارویی و تلاش مستکبرین برای مبارزه با حاکمیت دینی اشاره می‌کند و این تقابل را ناشی از تفاوت در معبود در این دو جبهه می‌داند؛ به همین دلیل، مبارزه با استکبار جهانی تا ابد ادامه خواهد داشت.

مبارزه با استکبار جهانی تا ابد ادامه خواهد داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، خانم ربابه حلاجی، در نشست بصیرتی به مناسبت گرامیداشت روز ۱۳ آبان در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: مبارزه با استکبار از مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی و اندیشه امامین جمهوری اسلامی ایران است.

وی به نامگذاری ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی  اشاره کرد و گفت: یوم الله سیزده آبان، یادآور روزهای سرنوشت‌سازی است که همه آن حوادث در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان ادامه داد: ۱۳ آبان یادآور روز تبعید امام در آبان ماه ۱۳۴۳و روز شهادت نزدیک به ۶۰ نفر از دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران و روز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان است که  وجه مشترک این حوادث استکبارستیزی ملت ایران است.

خانم حلاجی مبارزه انقلاب اسلامی با استکبار جهانی را ریشه در هویت و ماهیت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ریشه در ماهیت نظام استکباری و ماهیت و هویت نظام جمهوری اسلامی دارد؛ چون انقلاب اسلامی ماهیت دینی و اسلامی دارد و مبانی حاکم بر نظام استکبار را بر نمی تابد.

وی، تقابل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی را به دلیل ویژگی‌های ذاتی و قرآنی حق و باطل، سنتی الهی و ابدی توصیف کرد و افزود: قرآن کریم به نمونه‌های متعددی از رویارویی و تلاش مستکبرین برای مبارزه با حاکمیت دینی اشاره می‌کند و این تقابل را ناشی از تفاوت در معبود در این دو جبهه می‌داند؛ به همین دلیل، مبارزه با استکبار جهانی تا ابد ادامه خواهد داشت.

استاد حوزه الگو بودن و آگاهی بخشی انقلاب اسلامی به ملت‌های مسلمان جهان را علت دیگر دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با آگاهی بخشی و بیداری اسلامی در میان ملت‌های مسلمان و محروم جهان، تحولات عمیق و تغییرات چشم‌گیر سیاسی را در منطقه و جهان اسلام به وجود آورد که وقوع این حوادث، منافع و منابع استکبار جهانی را به خطر می‌اندازد و قطعا در آینده نزدیک نابودی مستکبرین را در پی خواهد داشت.

خانم حلاجی استقامت و روشنگری در برابر استکبار را رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت و استقامت دو عنصر لازم و همیشگی برای مواجهه با دشمن است و مجهز بودن به این دو سلاح سبب ناامیدی و ناکامی نقشه های شوم دشمنان اسلام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار