مدیرمؤسسه قرآنی ام‌الابرار شهرستان آق‌قلا با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه ام‌الابرار به فراگیر علوم قرآنی مشغول هستند، اظهار‌کرد: آموزش قرائت قرآن، تجوید، احکام، زبان انگلیسی و هنر‌های دستی توسط ۳۴ مربی به علاقه‌مندان در این مرکز ارائه می‌شود.

فراگیری بیش از ۶۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه ام‌الابرار شهرستان آق‌قلا

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند محمدنظر‌خلیقی سیدی، مدیر مؤسسه قرآنی ام‌الابرا شهرستان آق‌قلا در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه بانوان در شهرستان آق‌قلا از فعالیت قرآنی خوبی بهره‌مند نبودند فعالیت‌های قرآنی مؤسسه ام‌الابرار آق قلا با هدف نشر دین و علوم قرآنی در سال ۱۳۹۲ به درخواست و مشورت علمای اهل سنت آق‌قلا همچون صلاح الدین گوگلان مدیر حوزه چنارلی و  اسماعیل آخوند قدیری تأسیس شده است.

وی با بیان‌اینکه این مؤسسه ابتدا توسط آسیه حاجی میرزاعلی، فعال قرآنی و دارای مدرک تخصصی قرآن در سطوح عالی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: مادران نقش حیاتی در تربیت فرزندان دارند چرا که آنها ستون خانه هستند و تربیت مادران منجر به تربیت فرزندان صالح خواهد شد لذا ابتدا فعالیت خود را از مادران خانه‌دار شروع کردیم و برای بانوان کارمند بعد از وقت اداری کلاس‌هایی تشکیل شد.

مدیر مؤسسه قرآنی ام‌الابرار شهرستان آق قلا بیان‌کرد: مؤسسه ام‌الابرار در ابتدا از مکان ثابتی برخوار نبود لذا از فضای پارکینگ فعالیت خود را شروع کردیم و هر‌ روز بر تعداد قرآن آموزان افزوده می‌شد که  در سال ۱۳۹۴ طبقه بالای خانه خود را نیز اختصاص به آموزش قرآن دادیم.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال گسترده‌ خواهران و با مشورت شورای محل مجبور به استفاده از محیط مسجد شدیم، تصریح کرد: به همت فعالان قرآنی شهرستان آق‌قلا و بانوان علاقه‌مند به فراگیری علوم قرآنی طبقه اول ساختمان مؤسسه ام الابرار ساخته شد و در این راستا علاوه بر بانوان کودکان هم در این مرکز وارد شدند.

آخوند‌خلیقی سیدی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ قرآن‌آموز در حوزه‌ ام‌الابرار به‌فراگیر علوم قرآنی مشغول هستند، اظهار کرد:  قرائت قرآن‌، تجوید و احکام‌، آموزش زبان انگلیسی، آموزش هنر‌های دستی نیز توسط ۳۴ مربی در کنار آموزش قرآن به نو‌آموزان ارائه می‌شود.

وی به حادثه‌ سیل سال ۱۳۹۸در آق‌قلا و شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: با وجود برخی مشکلات مثل سیل و شیوع کرونا فعالیت‌های مؤسسه به تعلیق در‌آمد اما با همت خیرین و فعالان قرآنی توانستیم فعالیت خود را در بستر فضای مجازی ادامه دهیم در این راستا فعالان قرآنی مؤسسه در تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی در کنار سایر مردم فعالیت گسترده داشتند. 

مدیر مؤسسه قرآنی ام‌الابرار شهرستان آق‌قلا تصریح کرد: در این مؤسسه کلاس‌های تجوید قرآن، روخوانی و روانخوانی قرآن، احکام و مفاهیم قرآن، و تفسیر قرآن با استقبال حدود ۱۵۰۰ نفر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در شرایط کرونا این کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت هفتگی با حدود جمعیت ۲۵۰ نفر برقرار است.

آخوند خلیقی سیدی با بیان اینکه این مؤسسه ۲۵ حافظ قرآن در سطوح مختلف دارد، افزود: در مسابقات حفظ چند جزء که از طرف قرآن و عترت و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد حدود ۲۰ نفر شرکت کرده و حائزه نمرات عالی شدند.

وی هدف از تأسیس این مؤسسه را تمسک به تعالیم انسان ساز قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) و تلاش در جهت تقویت ایمان و اعتقاد افراد جامعه به قرآن و عترت تعمیق معرفت عمومی، تعمیم فهم، درک و تدبر قرآن کریم و تلاش در جهت عملی شدن فرهنگ قرآن و عترت در ابعاد فردی و اجتماعی و اشاعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن در حوزه فرهنگ عمومی برشمرد.

مدیر مؤسسه قرآنی ام‌الابرار شهرستان آق‌قلا با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی مهمترین حرکت در راستای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه است، تصریح کرد:  خواندن قرآن در طول شبانه روز، حتی یک آیه به قرآنی کردن سبک زندگی انسان کمک می‌کند و هیچ کلامی بالاتر از آیات قرآن و کلام الهی نیست، زندگی سالم، سعادت دنیا و آخرت در عمل به آیات کتاب الهی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار