با حضور فرماندار آزادشهر:

فرماندار آزادشهر گفت: برگزاری جشنواره تخصصی گیاهان دارویی، راهی بسیار معقول و منطقی برای معرفی درست ظرفیت‌های طب سنتی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کشور است.

اولین جشنواره تخصصی گیاهان دارویی در شهرستان آزادشهر برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در جشنواره گیاهان دارویی که در روستای فاضل آباد بخش مرکزی آزادشهر برگزار شد گفت : اقلیم مناسب شهرستان زمینه را برای توسعه و کاشت اقتصادی گیاهان دارویی فراهم کرده است.امید است سرمایه گذاران بخش خصوصی با حمایت مسوولان زمینه توسعه و فرآوری گیاهان دارویی را برای این شهرستان ایجاد کنند. کشت گیاهان دارویی و توسعه آن می‌تواند موجب اشتغال صدها نقر در این زمینه شود.

ملک حسینی ضمن تاکید بر اهمیت نقش حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: این حمایت باید به گونه‌ای باشد تا تولیدکنندگان دغدغه‌ای بابت دستگاه‌های اجرایی و دولتی نداشته باشند.

فرماندار آزادشهر همچنین در خصوص توسعه کشت گیاهان بومی دیگری همچون مریم گلی ،اسطوخدوس ،گل گاوزبان،آویشن،رزماری، بابونه،به لیمو تاکید کرد و افزود : با توجه به داشتن شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب میتوان به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود زیرا بسیاری از گونه های آن به صورت خودرو هم وجود دارد.

امام جمعه آزادشهر نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه یکی از راه‌های اشتغالزایی پایدار روی آوردن مردم به کشت گیاهان دارویی است، گفت: باید نظارت‌های کافی در در زمان پرداخت تسهیلات و به کارگیری آن در خصوص بحث اشتغالزایی و کشت گیاهان دارویی توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

 در ادامه قندهاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان بیان کرد:یکی از بخش هایی که در سال های اخیر بیشتر پدیدار و شناسایی شده بحث گردشگری کشاورزی می باشد که استان گلستان به عنوان استان پیشرو و پیشتاز در این حوزه در سطح کشور مطرح است. مزرعه های کشاورزی اصل فعالیت آنها بر پایه اصل کشاورزی می باشد و تنها تأسیسات گردشگری می باشد که نیاز به تغییر کاربری ندارند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 100 متقاضی ایجاد مزرعه گردشگری در سطح استان داریم که تا کنون 15 پروانه بهره برداری برای این متقاضایان صادر شده است.

و همچنین خاطر نشان کرد: گردشگری به عنوان یک مکمل و ارزش افزوده در کنار کشاورزی قرار گرفته است که بتواند کمک کند در جهت رشد اقتصادی جوامع محلی، ایجاد اشتغال پایدار و اینکه کشاورزان دغدغه ای برای فروش محصولات تولیدی خود نداشته باشند.

ممشلی مدیر جهادکشاورزی آزادشهر در این جشنواره گفت: این جشنواره، پس از تجربه‌ی موفق شهرستان در برگزاری جشنواره‌های زیتون، زعفران و گل نرگس در سال‌های گذشته، با همکاری شرکت سبزینه گلستان و با حضور فرماندار، امام جمعه و برخی از مسوولین شهرستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیران ترویج، زراعت و حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، کارشناسان، کشاورزان و علاقمندان به حوزه گیاهان دارویی در محل مزرعه سبزینه واقع در روستای فاضل‌آباد برگزار شد.

 در انتهای این مراسم مسئولان حاضر از نمایشگاه صنایع‌دستی در حاشیه جشنواره بازدید کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار