مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در شرق گلستان گفت که مشکل کمبود نیرو در آموزش و پرورش شهرستان با استفاده از ظرفیت معلمان بازنشسته و اختصاص اضافه کار برطرف شد.

مشکل کمبود معلم در مدارس گنبدکاووس برطرف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ کمال‌الدین نظرنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این شهرستان در سال تحصیلی جاری با کمبود ۱۰۰ معلم در مقطع ابتدایی و کسری حدود ۱۷ هزار ساعته تدریس در مقطع متوسطه اول و دوم روبه رو بود.

وی در ادامه به افزایش حضور خیران در ساخت مدارس فرسوده گنبدکاووس از زمان شیوع کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت که از سال گذشته تاکنون ۱۴ آموزشگاه با ۷۳ کلاس درس با مشارکت خیران در این شهرستان ساخته شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: خیران همه ۴۴ مدرسه تخریبی بخش محروم داشلی‌برون این شهرستان را نوسازی و به آموزش و پرورش تحویل دادند.

نظرنژاد ادامه داد: بیشترین فرسودگی مدارس گنبدکاووس مربوط به بخش مرکزی و حاشیه شهر گنبدکاووس است که با همراهی خیران و اعتبارات دولتی به مرور عملیات نوسازی آنها انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت: هم اینک ۱۰ آموزشگاه با ۷۶ کلاس درس با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال ساخت است و در صورت تامین به موقع اعتبار تا مهر ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

نظرنژاد با اشاره به اینکه به‌زودی عملیات ساخت سه مدرسه روستایی ۱۰ کلاسه در گنبدکاووس آغاز می‌شود، بیان کرد: این شهرستان ۳۵۷ فضای آموزشی دولتی دارد.

وی یادآور شد: مدارس روستایی گنبدکاووس با توجه به داشتن جمعیت کمتر از ۱۰۰ نفر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از مهرماه فعالیت حضوری خود را آغاز کردند و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس متوسطه دوم نیز از ۱۵ آبان بازگشایی شدند.

وی افزود: مدارس مقطع متوسطه اول و ابتدایی گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور با مجوز ستاد ملی کرونا از اول آذر ماه بازگشایی خواهد شد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار