رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان از شناسایی ۱۲۰ طرح اولویت دار استان خبر داد.

شناسایی ۱۲۰ طرح اولویت دار استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: این طرح‌ها که براساس سند آمایش استان مدون شده است اجرا و اتمام آن‌ها از اولویت‌های اساسی استان است.

قدرت الله عابدی افزود: این طرح‌ها در بخش سامانه‌های نوین آبیاری، آبخیزداری و آبخوانداری، بازارچه‌های صنایع دستی، روستا‌های هدف گردشگری، بیمارستان و طرح‌های زیر ساختی در حوزه آب و برق است.

او هم چنین گفت: ۵۵ طرح ملی و ملی – استانی نیمه تمام در استان داریم که هر یک پیشرفت‌های مختلفی دارد.

عابدی سد نرماب چل چایی را به عنوان یکی از طرح‌های نیمه تمام و اولویت دار استان اعلام کرد و گفت: ساخت این سد در مجموع ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اعتبار پیش بینی شده برای پایان آن بیش از یک هزارو پانصد میلیارد تومان است.

وی هم چنین زهکشی اراضی کشاورزی را از دیگر طرح‌های اولویت دار ونیمه تمام استان دانست و گفت: در بخش زهکشی اراضی از ۲۸۰ هزار هکتار تاکنون جهاد کشاورزی گلستان زهکشی در ۹۰ هزار هکتار و آب منطقه‌ای ۲۲ هزار هکتار را به پایان رسانده اند.

او افزود: آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی گلستان هم اکنون هر یک اجرای زهکشی در ۵۰ هزار هکتار را در دستور کار دارند.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: در حوزه سلامت نیز بیمارستان‌های نیمه تمام جز اولویت‌های استان برای به پایان رساندن آن است.

قدرت الله عابدی افزود: در گرگان نیز سد میرداماد با رقم اعتبار ۳۰ میلیاردتومانی از طرح‌های اولویت دار استان است که پیش بینی می‌شود در مدت زمان ۵ ساله به بهره برداری برسد و کمبود آب در این شهرستان را جبران کند.

وی از اجرای طرح‌های آبرسانی به گرگان، آزادشهر، ر امیان، بندرترکمن، گمیشان، گالیکش و کلاله به عنوان دیگر طرح‌های اولویت دار گلستان مطرح کرد.

عابدی شیرین سازی آب دریا را یکی دیگراز طرح‌های اولویت دار دانست و گفت: با مشارکت بخش غیر دولتی می‌توان این طرح‌ها را اجرا و نیاز آبی شهر‌ها و روستا‌های استان را رفع کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار