استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه مطالعه در استان گفت: کتابخوانی بیشتر مردم گلستان می‌تواند زمینه تسریع در پیشرفت استانی با گذشته افتخارآمیز و بزرگانی همچون میرداماد، میرفندرسکی و فخرالدین اسعد گرگانی را فراهم کند.

استاندار: افزایش مطالعه کتاب، زمینه‌ساز پیشرفت سریع گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه در پیامی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نوشت: توجه به مطالعه و کتابخوانی از دیرباز در فرهنگ اسلامی و ایرانی برجسته بوده و بزرگان دین همواره بر ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه تاکید داشتند.

وی در این پیام نوشت: بدون شک توجه به افزایش سرانه مطالعه مفید در حوزه آثار مکتوب و مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه بیشتری شود.

استاندار گلستان استفاده از ظرفیت انتشارات و چاپخانه‌های بومی را از جمله فعالیت‌های مورد انتظار در این حوزه دانست و یادآور شد: انتشار کتاب مفاخر، حمایت از نویسندگان بومی و بهره‌مندی از آثار آنان در کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها، استفاده از صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی برای تبلیغ کتابخوانی و استقرار کتاب در سبد خرید مردم و تشویق کتاب‌خوانان کودک و نوجوان باعث نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بزرگسالی و در نهایت جامعه خواهد شد.

زنگانه همچنین ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به تمامی فعالان این عرصه به خصوص کتاب‌داران و کتاب‌خوانان، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه‌های فعال در حوزه کتابخانه‌داری، فروش، انتشار، چاپ کتاب و عموم مردم استان، اظهار امیدواری کرد که با نگاه ویژه دستگاه‌های فرهنگی، خانواده‌ها و تمامی دلسوزان گلستان، شاهد افزایش توجه عمومی به مقوله مهم مطالعه و آثار آن کتاب باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار