نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با مثبت دانستن نقش سفرهای استانی هیات دولت در پیشبرد طرح‌های عمرانی ابراز امیدواری کرد که با سفر پیش‌روی رییس جمهوری به گلستان مشکل منابع اعتباری پروژه‌های عمرانی این استان برطرف شود.

مشکل منابع اعتباری پروژه‌ها در سفر استانی دولت به گلستان برطرف می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا آریانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی از مدت‌ها قبل پیگیر سفر آیت الله رییسی به استان است.

وی افزود: از نکات مهم سفرهای استانی دولت، گنجاندن پروژه‌های مهم عمرانی دارای مشکل تامین بودجه یا منابع اعتباری در مصوبات سفر است.

آریانپور اضافه کرد: گنجاندن پروژه‌های مهم عمرانی در مصوبات سفر سبب تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه شده و به تسریع در ساخت و بهره‌برداری آن منجر خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست‌ اخیر با استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان و تعدادی از مقامات کشوری مقرر شد برخی طرح‌های عمرانی استان در اولویت پروژه‌های سفر ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی گفت: درحوزه شرق گلستان پروژه‌های مهمی همچون تسریع در تعریض و ایمن سازی بزرگراه بهشهر - قوچان حد فاصل مینودشت تا پارک ملی گلستان، احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله، تعریض و ایمن سازی جاده کلاله - مراوه‌تپه، تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت با تخصیص اعتبار برای جابجایی روستاهای واقع در کاسه این سد و احداث تصفیه خانه و شبکه انتقال آب آن، تکمیل بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی گالیکش، تکمیل پروژه‌های آبرسانی شهرهای کلاله و گالیکش، تکمیل سد چایلی مراوه‌تپه، تسریع در اجرای طرح‌های هادی در روستاها و ساخت نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک در شهرهای منطقه در دستور کار و مصوبات سفر رییس جمهوری به استان قرار دارد.

آریانپور ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مدیران ارشد گلستان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های عمرانی این استان شمالی در جریان سفر در پیش روی آیت الله رییسی به گلستان پیش بینی، مصوب و تخصیص یابد.

وی همچنین اضافه کرد: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با دفتر ریس جمهوری پروژه تعریض جاده مینودشت تا پارک ملی گلستان و نیز مینودشت تا گالیکش در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون پیمانکار جدید این پروژه برای شروع کار نسبت به تجهیز کارگاه اقدام کرده است.

مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با مجموع جمعیت تقریبی ۳۵۰ هزار نفر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار