نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان می تواند به یکی از مقصدهای مهم گردشگری در کشور تبدیل شود به شرط آنکه زیر ساخت های گردشگری فراهم شود.

لزوم توجه به زیرساخت های گردشگری در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رکنا، غلامرضا منتظری  اظهار کرد: اگر به گردشگری به عنوان صنعت درجه یک نگاه کنیم، می تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد و کشور را از وابستگی نجات دهد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: استان گلستان به دلیل داشتن تنوع اقلیمی، برخورداری از شرایط مختلف جغرافیایی، تنوع اقوام و فرهنگ ها می تواند به یکی از مقصدهای مهم گردشگری در کشور تبدیل شود به شرط آنکه مساعدت ویژه برای استان در نظر گرفته و زیر ساخت های گردشگری فراهم شود.

منتظری با بیان این مطلب که معمولاً مسافران برای استراحت کمتر به هتل مراجعه کرده و به دنبال مکانی ارزانتر برای اقامت می گردند افزود: ایجاد مراکز اقامتی ارزان و قابل دسترس یکی از نیازهای جدی استان گلستان است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با دعوت از سرمایه گذاران سراسر کشور جاذبه های گردشگری جدید در کنار زیبایی های طبیعی استان اضافه کنیم تا توقف گردشگر در استان ما اتفاق بیفتد و بتوانیم از آورده گردشگران بهره مند شویم.

وی افزود: با ایجاد تله کابین، مجموعه های پارک و شهربازی و آکواریوم دریایی می توانیم استان گلستان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

از افراد علاقه مند در حوزه صنایع دستی حمایت شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تنوع قومی، تنوع صنایع دستی را در استان ما به همراه داشته است افزود: اگر ازصنایع دستی حمایت شود، ارز آوری زیادی برای استان و کشور خواهد داشت.

منتظری به جاجیم بافی، ابریشم بافی و فرش های نفیس ترکمن به عنوان نمونه هایی از صنایع دستی استان گلستان اشاره کرد و افزود: فرش ترکمن می تواند به برند جهانی تبدیل شود به شرط آنکه مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار