استاندار گلستان بابیان اینکه این استان از حیث پروژه‌های زیرساختی و نیمه‌تمام دچار عقب‌ماندگی تاریخی است گفت که تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام گلستان در بخش‌های مختلف به ۵۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان به ۵۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در حاشیه همایش بزرگداشت هفته بسیج در گنبدکاووس بدون اشاره به تعداد پروژه‌های نیمه تمام گلستان به خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به شرایط، مشکلات و تنگناهای مالی کشور فعلا امکان تامین اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌ها وجود ندارد و باید برای جبران عقب ماندگی‌های استان در این بخش از روش‌ها و رویکردهای جدید منابع مالی را تامین کنیم.

 وی بابیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان شناسایی شده است، افزود: پروژه‌های اولویت‌گذاری شده با نظر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس به زودی در نشست با رییس جمهوری بررسی شده و برای تعدادی از آنها تامین اعتبار شود اما به دلیل مشکلاتی که در تامین منابع ملی وجود دارد باید به سمت مکانیزم‌های جایگزین تامین منابع اعتباری پروژه ها برویم.

استاندار گلستان ادامه داد: به‌عنوان مثال برای تکمیل سد نرماب که یک پروژه حیاتی برای گلستان بوده و آب شرب افزون بر ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان را تامین می کند و یا طرح راه‌آهن که گلستان را به کریدور شمال - جنوب متصل می‌کند، باید از منابع روش‌هایی مانند تهاتر با نفت و یا سایر مکانیزها استفاده کرد.

وی گفت: مسائل مربوط به پروژه‌های مرتبط با سفر ریاست جمهوری به گلستان و ساز و کارهای تامین منابع مالی و برون رفت از آن در سفر فردا و جمعه سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی به استان بررسی خواهد شد.

زنگانه اضافه کرد: نتایج سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی و بررسی‌های کارشناسی و مکانیزم‌های جایگزین برای تامین منابع  اعتباری پروژه‌ها در جلسه شورای اداری استان گلستان بررسی و اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت اگر در خصوص پروژه‌های زیرساختی گلستان بویژه تامین منابع پایدار آب در دهه‌های گذشته درست برنامه‌ریزی می‌شد اکنون استان با مشکل منابع آبی برای شرب و سایر بخش‌ها مواجه نبود.

استان مرزی گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت و حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار