نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پیگیر تحقق خواسته مردم و رهبری هستیم، گفت: با صدای رسا عقب ماندگی های گلستان را اعلام می کنیم تا شرایط بهبود یابد.

تلاش برای رفع مشکلات معیشتی/ عقب ماندگی گلستان را فریاد می زنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، در شرایط حال جامعه که مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند و تحریم‌های خارجی باعث شده تا زندگی مردم دچار مشکلات اقتصادی زیادی باشد، با توجه به این شرایط نیازمند مجلسی متحول و متفاوت هستیم تا بتواند تصمیمات جهادی را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بگیرد.

مهمترین وظیفه نمایندگان در مجلس، قانونگذاری و نظارت بر قانون است، مخصوصاً نظارت بر بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای که برای آنها تصمیم گیری کرده و مصوب می‌کنند لذا به همین مناسبت با «رمضانعلی سنگدوینی»، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم که در ادامه خواهد آمد:

* از نظر شما چه تفاوت‌هایی بین مجلس قبل و بعد از انقلاب وجود دارد؟

مجلس قبل از انقلاب، یک مجلس تشریفاتی در کشور بود که زیر نظر حکومت شاه قرار داشت اما مجلس بعد از انقلاب، یک مجلس تصمیم ساز است که نقش بسزایی در همه بخش‌ها دارد و می‌بینیم که از تمام گروه‌ها، اقوام، احزاب و ادیان در این مجلس حضور دارند.

همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند «مجلس در رأس امور است»، می‌توان هم اکنون مشاهده کرد که این مجلس از لحاظ اختیارات هم یک مجلس مقتدر بوده و یکی از قوای مستقل کشور برای قانونگذاری و تصمیم گیری به حساب می‌آید.

* مجلس فعلی قرار است بر روی چه موضوعاتی در آینده تصمیم گیری کند؟

با توجه شرایط اقتصادی، معیشتی و وضعیت اشتغال جوانان این مجلس تلاش می‌کند تا به دنبال ایجاد راه حل‌هایی برای رهایی مردم از این مشکلات باشد و اینکه بتواند ایجاد امیدآفرینی کند، زیرا مردم در این دوره تلاش کردند تا به افرادی رأی دهند که اهل کار باشند و به دنبال رانت و فساد نباشند.

مجلس یکی از مهم‌ترین ارگان‌هایی است که می‌تواند در رابطه با مسائل معیشتی، اقتصادی و اشتغال مردم تصمیم گیری کند و باید به طور جدی توسعه اشتغال جوانان را دنبال کنیم.

*این نهاد چه دستاوردهایی برای استان داشته است؟

امسال بودجه استان نزدیک به ۱۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و این مهم‌ترین دستاوردهای نمایندگان گلستان برای استان بود.

«صدای رسای نمایندگان» یکی دیگر از دستاوردهای ما بوده است که تلاش کردیم تا به مسئولان کشوری عقب افتادگی و عدم توسعه یافتگی استان را اعلام کنیم تا فکری برای این موضوع شود.

افزایش ۱۶۰ درصدی بودجه گلستان، کلنگ زنی بیمارستان کودکان در گرگان و شروع عملیات اجرایی نفت و گاز از جمله تلاش‌های انجام شده توسط نمایندگان استان بوده استاکتشاف نفت و گاز، بحث منطقه آزاد اینچه برون، توسعه کشاورزی و مشکلات تأمین آب و برق و ایجاد صنایع تبدیلی در گلستان از جمله موضوعاتی است که توسط نمایندگان در مجلس مورد پیگیری قرار گرفته است.

توسعه بیمارستان‌های استان، یکی دیگر از موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم؛ با تلاش‌هایی که انجام شده روزهای گذشته بیمارستان جایگزین کودکان «طالقانی» گرگان کلنگ زنی شد و سعی می‌کنیم تا بیمارستان جایگزین «پنج آذر» هم در آینده آغاز شود.

ایجاد کاروان خدمت برای مردم یکی از دستاوردهایی است که بنده آن را دنبال کردم و در قالب این کاروان از بیش از ۱۲۰ روستا بازدید شد و به این وسیله تلاش کردیم تا از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی شود.

* چه برنامه‌هایی باید در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد؟

امروزه مردم در زمینه معیشتی و اقتصادی دچار مشکلات عدیده ای هستند و نمایندگان مجلس یازدهم باید طرح‌هایی را برای بهبود این شرایط در دستور کار خود قرار دهند.

یکی دیگر از مشکلات اصلی کشور بیکاری جوانان است و مجلس آینده باید برنامه‌های اصلی برای بهترشدن وضعیت اشتغال جوانان داشته باشد.

با توجه به این که رهبر معظم انقلاب فرمودند: مجلس یازدهم یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس‌ها در دوران انقلاب و مظهر امید و انتظار مردم به شمار می‌رود لذا ما باید در این راستا تلاش کنیم تا خواسته مردم و رهبر محقق شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار