نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به عملکرد دولت سیزدهم تاکنون بیان کرد: معمولا زمانی که سخن از ارزیابی تلاش و کارنامه دولت است باید بازه زمانی قابل دفاع را مدنظر قرار دهیم یک دوره ۱۰۰ روزه می‌تواند تا حدودی چشم‌انداز آینده را به ما نشان دهد اما نمی‌تواند مبنای واقعی قضاوت ما باشد.

مردم خواستار کنترل قیمت‌ها و تحولات در حوزه اقتصادی هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، غلامرضا منتظری افزود: در ابتدا باید به موانعی که پیش‌روی دولت بوده توجه داشته باشیم. به‌طور مثال میزان بدهی‌هایی که از گذشته باقی‌مانده را مدنظر قرار دهیم زیرا ما تا چهار سال آینده همچنان با بدهی‌های گذشته روبه‌رو هستیم که دولت باید آن‌ها را پرداخت کند.
منتظری تأکید کرد: نکته بعدی که باید مدنظر قرار دهیم این است که هنوز مدیران خط مقدم دولت مستقر نشده‌اند   باید فقط به کابینه و استانداران بسنده کنیم. با توجه به این موارد در یک نگاه کارنامه‌ای می‌توان گفت که عملکرد دولت در بخشی از حوزه‌ها ازجمله بهداشت و درمان در ۱۰۰ روز اخیر موفق بوده است. این ۱۰۰ روز را در حوزه بهداشت می‌توانیم با سال‌های گذشته مقایسه کنیم که مملو از ناامیدی بود.
این عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت گفت: اما در روزهای اخیر شاهد بودیم که با مدیریت جهادی بسیاری از مسائل حوزه بهداشت حل شد و ضریب امنیت سلامتی افزایش یافت. همچنین در حوزه‌های فرهنگی گام‌های خوبی از سوی وزارت ارشاد ، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی برداشته شد و ارتباطات خوبی که با جامعه هدف خود گرفتند  موجب تقویت و جایگاه منزلت شورای فرهنگی عمومی و تخصیص اعتبارات ویژه برای پیشگیری از آسیب دیدن برنامه‌های تاریخی کشور به‌ویژه اصلاحات پایتخت‌های گردشگری بود.
منتظری تشریح کرد: به‌طور مثال شاهد بودیم که میدان امام در حال آسیب بود اما   با موافقت رئیس‌جمهور این میدان بازسازی شد.
او در ادامه خاطرنشان کرد: اما معتقدم که در حوزه اقتصادی باید اقدام جدیدتری صورت بگیرد. ضمن اینکه گام‌های اولیه خوب است اما به نظر می‌رسد باید پیوند عمیق‌تری بین دولت و مجلس اتفاق بیفتد و ما برای سال پیش رو ثبات قیمت داشته باشیم. اکنون بیشترین دغدغه مردم کنترل قیمت‌ها است هرچند واقعا امکان‌پذیر نبود که طی مدت‌زمان کوتاهی قیمت‌هایی را که سالیان متمادی در حال افزایش بودند کنترل و روند آن‌ها را کاهشی کرد.
   مردم انتظار بیشتری از دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی دارند
وی افزود: اما با توجه به اینکه مردم مشکلات فراوانی را تجربه کردند انتظار دارند دولت و مجلس باروحیه جهادی و عمل انقلابی زودتر به این وضعیت سروسامان دهند. متأسفانه در حوزه اقتصادی موانع داخلی زیادی داریم که بدتر از تحریم‌های خارجی هستند. تحریم‌های خارجی خیلی نتوانستند به اهداف خودشان برسند اما خود تحریم‌هایی که توسط برخی از نیروهای درونی باهدف منافع فردی جناحی و رانت‌خواری شکل می‌گیرد باعث می‌شود دولت حرکت کندی داشته باشد.
منتظری در انتها می‌گوید: بنابراین در این بخش باید تلاش جدی‌تری رخ دهد، در حوزه اقتصادی باید دو اتفاق را شاهد باشیم نخست برنامه‌های عملی دولت در حوزه ثبات در قیمت‌ها در کوتاه‌مدت و سپس اعلام برنامه‌های بلندمدت در حوزه مدیریت قیمت کالاها و ارز، لذا انتظار جامعه، این است که هرچه سریع‌تر این مشکلات حل شود، با توجه به گزارشاتی که رئیس‌جمهور دارد خوش‌بین هستیم که این کار اتفاق بیفتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار