سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هدف قدردانی از پرستاران و کادر درمان، از دو بیمارستان در شهرستان گرگان بازدید و به‌رسم تکریم به پرستاران کتاب هدیه داد.

اهدای 350 جلد کتاب به پرستاران دو بیمارستان در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایبنا در گلستان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه ظهر روز شنبه 20 آذرماه با حضور در دو بیمارستان «طالقانی» و «پنجم آذر» شهرستان گرگان با پرستاران و کادر سلامت آن‌ها دیدار و با اهدای کتاب از تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی کردند.

اکبر مهدوی‌نیا ابتدا به بیمارستان طالقانی رفتند. این مرکز آموزشی - درمانی تک تخصصی کودکان که در سال ۱۳۶۰ در شهرستان گرگان تأسیس شد، با داشتن میانگین ۱۲۰ تخت بستری اصلی‌ترین مرکز ارجاع بیماران در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی کودکان و نوزادان در سطح استان گلستان به شمار می‌رود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه پس از دیدار با مسئولان بیمارستان طالقانی، کتاب‌هایی را به پرستاران آن هدیه دادند.

همچنین در این دیدار تعدادی کتاب با محتوای کودک و نوجوان در اختیار کادر درمان آن بیمارستان قرار گرفت تا در اسرع وقت و به صلاحدید آن مجموعه از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به کودکان و نوجوانان بستری در آنجا هدیه شود.

در ادامه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه با مراجعه به بیمارستان پنجم آذر گرگان که یک مرکز درمانی باسابقه در گرگان و با قدمتی 90 ساله است، رفتند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان، از تلاش‌های کادر درمان آن، قدردانی و به‌رسم تکریم کتاب‌هایی را به آنها اهدا کردند.

در حاشیه این دیدارها اکبر مهدوی‌نیا سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: در روزگار و سرزمین ما؛ به‌خصوص در زمانه همه‌گیری ویروس منحوس کرونا؛ پرستار آشناترین نامی است که خاطره دل‌انگیز فداکاری‌های حضرت زینب (س) را زنده می‌کند و چه فخری برای پرستاران ما بالاتر اینکه نامشان به نام بانوی ایثار و ازخودگذشتگی و فداکاری گره خوره است.

وی با اشاره به اینکه با هدف تکریم و ارج نهادن به زحمات ارزشمند پرستاران و کادر درمان به این دو مرکز درمانی سرزده‌اند، افزود: تعداد 150 جلد کتاب با موضوعات گوناگون چون رمان، داستان کوتاه، تاریخ، روان‌شناسی و سبک زندگی به پرستاران و کادر سلامت بیمارستان طالقانی اهدا کردیم. همچنین 100 جلد کتاب کودک و نوجوان را نیز به این مجموعه اهدا کردیم تا به‌عنوان هدیه این دستگاه فرهنگی به کودکان و نوجوانان بستری در آنجا تقدیم شود.

مهدوی‌نیا اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس، مؤسسات و آموزشگاه‌ها و فضاهایی این‌چنینی و نیز افراد حقوقی و فعالان شاخص کتاب‌خوان حقیقی را از برنامه‌های ادواری این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: در بازدید از بیمارستان پنجم آذر گرگان نیز ضمن عرض خدا قوت به پرستاران و کادر سلامت آن مرکز به‌خصوص در بخش کرونا که عاشقانه و جهادی خدمت می‌کنند؛ به‌رسم تکریم یک‌صد جلد کتاب با موضوعات گوناگون را تقدیم این عزیزان ساعی و فداکار و باوجدان کاری کردیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ارزش ریالی کتب اهداشده به این 2 مرکز درمانی را حدود 50 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: حضور در این دو بیمارستان به‌صورت نمادین بود و بسته‌هایی را نیز برای دیگر بیمارستان‌های شهرستان گرگان و سطح استان گلستان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار