آخوند میرزاعلی گفت: کانون های مساجد در کارکردهای فرهنگی هنری نقش بسزایی در جذب جوانان به مسجد و ایجاد همدلی و همراهی جوانان با برنامه های فرهنگی و قرآنی دارند.

نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی/ کانون های مساجد در احیا و کارکردهای دینی موثر هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند عبدالحی میرزاعلی در راستای برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسجد بر اساس آیات و روایات، مهمترین پایگاه رشد و پیشرفت اسلام و مسلمانان بوده است، مسجد هدایتگر بوده و هر مسجد در شعاع امکانات و توانمندی خود بر جمعیت اثرگذار است و از این نظر نیاز است‌ که‌ مسابقات قرآنی در مساجد برگزار شود.

 

امام جمعه اهل سنت آق قلا افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون نقش مؤثری در عرصه‌های مختلف زندگی مسلمانان به خصوص در ترویج فرهنگ قرآنی داشته است و بیشتر کسانی‌ که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند از بچه‌های مسجد و تربیت یافتگان مسجد هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد و کانون های فرهنگی هنری بیشتر با جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند و نقش موثری در احیا و کارکردهای دینی را بر عهده دارند، گفت: کانون های مساجد در کارکردهای فرهنگی هنری نقش بسزایی در جذب جوانان به مسجد و ایجاد همدلی و همراهی جوانان با برنامه های فرهنگی و قرآنی دارند.

 

آخوند میرزاعلی افزود: کانون های مساجد با تدوین برنامه های فرهنگی و قرآنی هدفمند و جذاب می توانند مهجوریت قرآن را برطرف کنند.

 

وی اظهارداشت: با بررسی محیط های تربیتی در می یابیم که اولین محیط خانواده و دومین محیط آموزش و پرورش است، اما در مقطعی بالاتر و در سطحی گسترده تر این مسجد است که مبانی کلان تربیتی را دربر می گیرد.

 

امام جمعه اهل سنت آق قلا گفت: عموم مردم اعم از زن و مرد، همه اقشار مختلف مردم‌ به خصوص جوانان و نوجوانان‌ و غیره در مسجد حضور می یابند و این امر برای نسل‌های دینی بسیار مؤثر است‌.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار