حجت الاسلام دیلمی گفت: زندگی مجاهدانه آن حضرت الگوی عملی ایمان، تقوا، علم، ادب، حکمت، جهاد و مکارم فضیلت ها و جلوه گر نگاه توحیدی است که برای همه جامعه بشریت الگو و اسوه است.

زندگی مجاهدانه حضرت زهرا (س) جلوه گر نگاه توحیدی/ زهرای اطهر الگوی عملی برای تحکیم بنیان خانواده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «رضا دیلمی» با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اگر سبک و سیره زندگی فاطمی را مورد بررسی اجمالی قرار دهیم حضرت زهرا (س) در خانه وجی و در آغو ش پدری تربیت می شود که همواره در حال مبارزه جهانی و تمدنی و فراموش نشدنی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: حضرت زهرا (س) سختی های این مبارزه تمدنی را در مکه و شعب ابیطالب از نزدیک می چشد و لمس می کند و وقتی هم به مدینه می آید همسر امام علی (ع) می شود که شکوه خلقت است و اسوه مبارزه، جهاد و عبودیت است.

 

وی ادامه داد: زندگی حضرت زهرا (س) هر چند کوتاه و کمتر از 20 سال بود، اما سراسر آن مبارزه، جهاد، کار، تلاش و صبر انقلابی و الگو برای همه جامعه بشریت است.

 

حجت الاسلام دیلمی گفت: زندگی مجاهدانه آن حضرت الگوی عملی ایمان، تقوا، علم، ادب، حکمت، جهاد و مکارم فضیلت ها و جلوه گر نگاه توحیدی است که برای همه جامعه بشریت الگو و اسوه است.

 

وی افزود: در کنار سیره مجاهدانه و مومنانه آن حضرت، شکوه مادرانه، خانه داری، همسرداری و فرزندداری آن حضرت برای تربیت نسلی صالح، که امروز حلقه مفقوده بشریت برای رسیدن به تعالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه زهرای اطهر الگوی عملی در وحدت اسلامی برای تحکیم بنیان خانواده است، اظهارداشت: موضوعی که امروز دشمن تلاش می کند که کانون خانواده را با خدشه دار کردن آن پایه های تمدن اسلامی را مورد خدشه قرار دهد و متزلزل کند.

 

وی با شاره به برنامه های دهه فاطمیه، گفت: امسال ما در ایام فاطمیه بر اساس زیست بوم استان با مورد تکریم شعائر فاطمی در تمامی مساجد و اماکن مذهبی با رعایت دستورالمعل های بهداشتی ویژه برنامه های متعددی با همکاری تشکل های یدنی و مذهبلی پیش بینی شده که در حال اجراست.

 

حجت الاسلام دیلمی، فضاسازی محیطی، مسابقات فرهنگی، منبرهای مجازی ، ختم قرآن، نذر فاطمی و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب را از جمله برنامه های این ایام برشمرد و افزود: توجه به مولفه های تربیتی، اخلاقی و اجتماعی و به ویژه همسرداری و فرزندداری وسیره عملی و سبک زندگی فاطمی از جمله محورهای مهمی است که در برنامه ها به آن پرداخته می شود.

 

وی ادامه داد: تبیین نگاه اندیشه تابناک امامین انقلاب اسلامی نسبت به سبک و سیره زندگی فاطمی از طریق شبکه تبلغی در مساجد و اماکن مذهبی و دینی در تمامی محافل پرداخته خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارامیدواری کرد: با کمک خداوند متعال در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس سیره فاطمی، نبوی و مسیر علوی بتوانیم ثابت قدم باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار