نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تعداد ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی در گلستان با حداقل ظرفیت خود در حال فعالیت بوده با وجود فارغ‌التحصیلان بسیاری در رشته‌های مختلف، بستر لازم برای مجوز فعالیت‌های صنعتی در گلستان فراهم‌ نیست.

۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی گلستان با حداقل ظرفیت خود فعالیت می‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، رحمت‌الله نوروزی در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: عدم‌ تثبیت اشتغال پایدار و اشتغال مولد سبب عقب‌ماندگی استان گلستان شده و اگر اشتغال پایدار صورت گیرد ضمن امکان ازدواج بسیاری از جوانان، در کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ بیش از ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت پنبه اختصاص داشته و ۲۸ کارخانه پنبه به صورت سه شیفت در این حوزه فعالیت می‌کردند اما امروز سطح زیرکشت پنبه استان به کمتر از ۲۳ هزار هکتار رسیده است.

* خروج دام از جنگل‌ها با هدف به خطر افتادن جنگل‌ها توسط قاچاقچیان چوب بود

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم روستاهای اطراف جنگل محافظان منابع طبیعی هستند، خاطرنشان کرد: دامداران علاوه بر تولید و تامین شیر، گوشت و لبنیات مردم در محافظت از جنگل‌ها نیز نقش موثری داشته و با خروج دام از جنگل‌ها ضمن به خطر افتادن جنگل‌ها توسط قاچاقچیان چوب، نتوانستیم شغل جایگزین برای این افراد ایجاد کنیم.

وی با ضعیف بودن استان گلستان در حوزه صنعت ادامه داد: با وجود‌ ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان متاسفانه این واحدهای تولیدی با کمترین ظرفیت خود در حال فعالیت بوده و علیرغم فارغ التحصیلان رشته صنعت نتوانستیم در این حوزه موفق شویم.

* علت اصلی افزایش تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی عدم اشتغال مولد و پایدار در گلستان است/ گلستان جزو پنج استان آخر کشور به لحاظ رشد شاخص‌های‌ مهم است

نوروزی علت اصلی افزایش تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی را، عدم اشتغال مولد و پایدار در گلستان دانست و افزود: زمانی که جوان شغل پایدار داشته باشد مطمئنا ازدواج صورت می‌گیرد و اشتغال پایدار سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و غیره خواهد شد.

وی بیان کرد: استان گلستان جزو پنج استان آخر کشور به لحاظ رشد شاخص‌های‌ مهم بوده و به جرات می‌توان گفت مانند استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و غیره محروم و مظلوم است.

نماینده مردم علی‌آباد‌کتول در‌ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از سد «نرماب» نیاز به یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و اگر نهادهای انقلابی‌ مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام همکاری لازم در زمینه ایجاد اشتغال پایدار داشته باشند شاهد توسعه و پیشرفت استان خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار