مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: هنوز تعدادی کنده نیم‌سوخته در محدوده حریق وجود دارد که امروز با کمک نیروهای حفاظتی، گروه‌های مردمی و بسیج و به‌کارگیری بالگردهای سپاه، پاکسازی کامل منطقه را انجام می‌دهیم.

خطر وجود کنده‌های نیم‌سوخته در پارک ملی گلستان/ پاکسازی منطقه حریق امروز به پایان می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره آخرین وضعیت پارک ملی گلستان و حریق‌های رخ داده در روزهای اخیر در این ذخیره‌گاه ارزشمند زیست‌کره اظهار داشت: از چهارشنبه هفته گذشته 4 مورد حریق داشتیم. حریق نخست همان روز شروع شد و عصر همان روز اطفا شد اما به علت سوختن کنده درختان برای پاکسازی نیروها را در منطقه نگه داشتیم و در نهایت 8 هکتار از پارک ملی گلستان در این حریق آسیب دید.

وی با بیان اینکه در حریق دوم 1.5 هکتار از عرصه‌های پارک ملی گلستان خسارت دید گفت: حریق دوم از ساعات ابتدایی شب پنجشنبه در منطقه " قوش چشمه" شروع شد و تا حدود ساعت 12 شب ادامه داشت و نیروهای حاضر در منطقه این آتش‌سوزی را خاموش کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: عصر روز جمعه در منطقه "کندسکوه" در محدوده منطقه حفاظت شده لوه و پارک ملی گلستان رخ داد که 2 هکتار از عرصه‌ها خسارت دید.

وی بیان داشت: چهارمین مورد آتش‌سوزی نیز در منطقه " قوش چشمه" شروع شد تا شنبه شب ادامه داشت و صعب‌العبور بودن و وزش شدید باد در کنار وضعیت توپوگرافی منطقه کار اطفا را سخت و کند کرده بود اما با متوقف شدن وزش باد و به‌کارگیری بالگردها و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست، بسیج و گروه‌های مردمی این حریق اطفا شد.

کنعانی گفت: از صبح دیروز حریق فعال در منطقه نداریم اما برخی کنده‌های نیم سوخته در محدوده حریق وجود دارد که باید پاکسازی می‌شد. برای همین 145 نفر از بخش‌های مختلف هم در منطقه حضور پیدا کردند و بالگردهای سپاه و هلال احمر هم همچنان در منطقه حاضر هستند

وی خاطرنشان کرد: بررسی شب گذشته ما نشان داد که هنوز تعدادی کنده درخت در منطقه داریم که امروز کار پاکسازی را انجام می‌دهیم چون اگر شاهد وزش باد باشیم، ممکن است دوباره آتش شعله‌ور شود. در حال حاضر هم بالگردها در منطقه هستند و نیروهای محیط زیست، بسیج، منابع طبیعی و گروه‌های مردمی نیز مشغول پاکسازی هستند. هر چند روز گذشته  70 تا 80 درصد محدوده حریق، پاکسازی شده و امروز هم پاکسازی کامل انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در سه حریق اخیر 11.5 هکتار از عرصه‌های پارک ملی گلستان خسارت دید و در مورد خسارت حریق چهارم باید منطقه از طریق جی پی اس مشخص شود که اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار