در پی سفر استانی اخیر رئیس قوه قضاییه به استان گلستان و صدور دستوراتی برای رسیدگی به دو پرونده کثیرالشاکی «پتروشیمی گلستان» و «موج‌های آبی گنبدکاووس» حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان از ارسال گزارش پرونده «پتروشیمی» به دفتر رئیس قوه قضاییه خبر داد.

عملیاتی شدن مصوبه سفر محسنی‌اژه‌ای به گلستان برای ۲ پرونده کثیرالشاکی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، حیدر آسیابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان از ارسال گزارش پرونده «پتروشیمی گلستان» به دفتر رئیس قوه قضاییه خبر داد و اظهار کرد: پرونده «پتروشیمی گلستان» یکی از دو پرونده کثیرالشاکی بود که توسط رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان بررسی و قرار شد برای تفویض اختیارات بیشتر گزارش جریان پرونده به ریاست قوه قضاییه ارسال شود که روز گذشته این کار انجام شد.

 وی تصریح کرد: در دومین پرونده کثیرالشاکی هم که مربوط به پرونده «موج‌های آبی گنبدکاووس» است با دستور رئیس قوه قضاییه، جلسه‌ای با حضور هیات عالی قضایی استان گلستان و شاکیان پرونده برای چاره‌اندیشی در دادگستری شهرستان گنبدکاووس به‌زودی برگزار خواهد شد.

* تکلیف اداره کل بازرسی گلستان برای پروژه معروف به «عمانی‌ها» در بندرگز و طرح واگذاری ساحل بندرترکمن

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: درباره موضوع پروژه معروف به «عمانی‌ها» در بندرگز و طرح واگذاری ساحل بندرترکمن نیز اداره کل بازرسی استان گلستان مکلف شد گزارشی از قرارداد‌های واگذاری این طرح‌ها و تخلفات احتمالی تهیه و به سازمان بازرسی کشور و دادگستری استان گلستان اعلام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سفر به استان گلستان و در جلسه شورای اداری استان گلستان در خصوص به نتیجه رساندن مصوبات پیرامون پرونده پتروشیمی استان گلستان گفت: ما نمی‌خواهیم شعار دهیم و باید از این نشست‌ها نتیجه بگیریم و با تشکیل کارگروه و پیگیری پرونده‌های مهم در استان موضوعات را بررسی وموضوع حقوقی آن را از طریق رئیس‌کل دادگستری استان پیگیری کرده و‌ در صورت نیاز موضوع را به قوه قضاییه انتقال تا حل شود.

* محسنی‌اژه‌ای: برای حل موضوع پتروشیمی گلستان هر نوع مجوز و تفویض اختیار حقوقی را می‌دهم

رئیس قوه قضاییه متذکر شد: بررسی‌های لازم را انجام دهید موضوع را در استان پیگیری کنید حتی اگر نیاز است دو‌ موضوع به صورت هماهنگ در یک شعبه رسیدگی شود من مجوزهای لازم را می‌دهم.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: من این قول را می‌دهم اگر برای حل موضوع پتروشیمی گلستان نیازمند هر نوع مجوز و تفویض اختیار حقوقی به استان است مجوزها را می‌دهم اما آیا با این اقدامات حقوقی مشکل پروژه حل می‌شود، اگر حل می‌شود من مجوزها را می‌دهم.

وی گفت: حتی اگر لازم است کارشناس تخصصی بیشتر و یا نیروی حقوقی بیشتری به پرونده اضافه شود من این اقدام را برای پرونده انجام خواهم داد اما موضوع با جزییات باید در کارگروه استان بررسی و شفاف خواسته‌های حقوقی را مطرح کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار