حجت الاسلام حسن دارابی:

حجت الاسلام حسن دارابی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: طرح نشاط معنوی در ۲۵ بقعه گلستان برگزار می شود.

طرح نشاط معنوی در ۲۵ بقعه گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام والمسلمین حسن دارابی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، امروز(18 خرداد) در جمع خبرنگاران استان گفت: ویژه برنامه طرح تابستانه نشاط معنوی با هدف غنی سازی و هدف بخشی به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جوار مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برنامه ریزی شده است.

5855654545

وی با اشاره به اینکه این طرح در استان به خوبی در حال انجام است، افزود: طرح نشاط معنوی هر ساله با افزایش کمی و کیفی در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام دارابی اظهارداشت: با توجه به اینکه دانش آموزان ما روزهای آخر سال تحصیلی خود را طی می کنند این زمینه و ظرفیت در سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد شد تا در سفره نورانی امامزادگان سراسر استان در بقاع مستعد طرح نشاط معنوی اجرایی شود.

وی یادآور شد: امسال این طرح در 25 بقعه استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در طرح نشاط معنوی از مربیان روحانی اعم از اعزامی از قم و بومی، دانشجویان علوم قرآنی و از مربیان حوزه هنری و دیگر مربیان در جهت تقویت کلاس های دیگر مورد نیاز دانش آموزان بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاس های اوقات فراغت دارای محورهای دینی و قرآنی است، تصریح کرد: با توجه به منابعی که از سوی سازمان برای مقاطع سنی ارسال شد کتاب الفبا تا خدا ویژه مقطع ابتدایی، کتاب سی نشانه در یک راز ویژه مقطع راهنمایی و کتاب تجلی وحی و عترت در سبک زندگی اسلامی ویژه مقطع دبیرستان آموزش داده خواهد شد.

حجت الاسلام دارابی، آموزش و حفظ قرآن، تفسیر و استفاده از معنای قرآن، فراگیری احکام دینی و امور لازم اخلاقی و اردوهای تربیتی تفریحی و زیارتی برای دانش آموزان را از اقدامات ویژه این طرح اعلام کرد و افزود: در اجرای طرح نشاط معنوی از مربیان خطاطی و نقاشی استفاده خواهد شد.

شرکت بیش از ۲۵۰۰ نفر در طرح نشاط معنوی

وی با اشاره به اینکه زمان تبلیغات این طرح از 5 خرداد آغاز شده است، اظهارداشت: ثبت نام این طرح از 10 خرداد آغاز و تا 26 خرداد سال جاری ادامه خواهد داشت که شروع آن از 27 خرداد خواهد بود و تا 13 مرداد ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته دو هزار و 358 نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کرده بودند که از این تعداد یک هزار و 416 نفر دختر و 942 نفر آن پسر بودند که بیشترین آمار شرکت کنندگان را مقطع ابتدایی به خود اختصاص داده بود.

وی گفت: طی پیش بینی های انجام شده شرکت کنندگان طرح نشاط معنوی در سال جاری بیش از دو هزار و 500 نفر باشد.

حجت الاسلام دارابی افزود: در همین راستا در سال گذشته تعداد 10 مبلغ اعزامی از قم و 17 مبلغ بومی در استان فعالیت داشته اند که با پیش بینی های انجام شده امسال 12 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی در طرح نشاط معنوی فعالیت خواهند داشت.

ارسال نظر

آخرین اخبار