مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در حوزه مهد کودک و پیش دبستانی با اشاره به حضور حدود ۷۰۰ هزار نوآموز در پایه پیش دبستانی پیش‌بینی کرد که با کاهش شیوع کرونا، تقاضا برای ثبت نام در این پایه تا پایان سال تحصیلی جاری به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

ثبت‌نام نوآموزان در پایه تحصیلی پیش دبستانی کماکان ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رخساره فضلی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه اهداف یازده‌گانه مهارت‌های پیش دبستانی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هم اکنون حدود ۲۱ هزار پیش دبستانی در کشور مشغول فعالیت است که برنامه‌های متعدد برای توسعه کمی و کیفی آموزش‌ها در این مراکز اجرا می شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی وزارت آموزش و پرورش، تقویت آموزش مجازی در حوزه پیش دبستانی است تا کودکانی که به دلیل شیوع کرونا و ابتلا به این ویروس امکان حضور مجازی ندارند از آموزش‌ عقب نمانند.

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در حوزه مهدهای کودک و پیش دبستانی ادامه داد: با توسعه آموزش مجازی، مربیان از طریق کانال‌های متعدد در شبکه شاد با کودکان در ارتباط هستند.

فضلی اضافه کرد: محتواهای آموزشی برگزیده کشوری و استانی پیش دبستانی برای دسترسی خانواده‌ها، مربیان و کودکان در شبکه شاد بارگزاری شده و نحوه انجام تکالیف و بازخورد کودکان به صورت مستمر رصد می‌شود.

وی گفت: آموزش پیش دبستانی بر اساس شرایط کرونایی در بعضی نقاط به صورت حضوری و در برخی نقاط هم به صورت ترکیبی مجازی و حضوری انجام می‌شود.

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری وزارت آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت کودکان از تولد تا ۶ سالگی شده و علاوه بر پیش دبستان، برنامه ریزی برای مهدهای کودک هم جزو وظایف این وزارتخانه قرار گرفته است.

 به گزارش ایرنا، نمایشگاه اهداف یازده‌گانه مهارت‌های پیش دبستانی گنبدکاووس با مشارکت ۲۰ مرکز پیش دبستانی و ۴۰ مربی در قالب ۱۱ غرفه و پنج کلاس "بازی و یادگیری، مداخله به هنگام، طرح گویا، دوزبانه و مجازی" در پیش دبستانی قابوس این شهرستان برپا شد.

علاقمندان می‌توانند تا روز چهارشنبه هفته جاری با حضور در این نمایشگاه از غرفه‌های پیش بینی شده از جمله "انس با طبیعت و محیط زیست، پرورش مهارت‌های ذهنی، بازی‌های ترکیبی و ایستگاهی، بهداشت و ایمنی، دینی و مذهبی، پرورش روحیه و رفتار عاطفی، هویت ملی و بومی، مهارت‌های زبان آموزی، پرورش ذوق هنری و زیباشناسی " دیدن کنند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار