مدیر‌خانه قرآن بیت‌الزهرا (س) گرگان با بیان اینکه فعالیت قرآنی و تدبر و آشنایی با معانی قرآن به‌صورت کاربردی در زندگی از اهداف خانه قرآن بیت‌الزهرا(س) است، تصریح کرد: با توجه به علاقه‌مندی بانوان به فعالیت‌های قرآنی طرحی به نام مترجمی زبان قرآن در بستر فضای مجازی در این مرکز اجرا می‌شود.

اجرای طرح مترجمی زبان قرآن در بیت‌الزهرا(س) گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ فاطمه فغانی‌نوده، مدیر‌ خانه قرآن بیت‌الزهرا(س) گرگان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان با بیان اینکه خانه قرآن بیت الزهرا(س) گرگان از سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است، تصریح کرد: در این مرکز فعالیت‌های قرآنی از جمله روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ، ترجمه و مفاهیم در رده‌های سنی مختلف در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی پیش‌روی خانه قرآن‌ نبود امکانات و مکان آموزشی است، گفت: فعالیت‌های این خانه قرآن تا قبل از شیوع کرونا بسیار گسترده بود که متاسفانه پس از شیوع بیماری و وجود اجاره بها فعالیت این خانه قرآن به تعویق افتاد و از تعداد اولیه قرآن آموزان کاسته شد، اما در اواخر تابستان با همت اهالی محله شهریار و علاقه‌مندان توانستیم فعالیت خود را به‌صورت مستمر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنیم.

فغانی با بیان اینکه کلاس‌های این خانه قرآن به دو صورت صبح و بعدازظهر در منزل شخصی قرآن آموزان یا مساجد برگزار می‌شود، افزود: این خانه قرآن علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در زمینه  امورفرهنگی از جمله برگزاری مراسم مذهبی، معنوی و کارگاه‌های سبک زندگی و مشاوره و کمک مؤمنانه اقدام کرده است.

مدیر‌خانه قرآن بیت الزهرا(س) گرگان با بیان اینکه در حال‌ حاضر فعالیت‌های این خانه قرآن با استقبال خوب قرآن آموزان در حال برگزاری است، تصریح کرد: سعی شده در کنار فعالیت حضوری آموزش‌های مجازی و غیر‌حضوری برای بانوان شاغل ایجاد شود که بتوانند از فعالیت قرآنی این خانه قرآن بهره‌مند شوند.

فغانی با بیان اینکه فعالیت قرآنی و تدبر و آشنایی با معانی قرآن به‌‌صورت کاربردی در زندگی از اهداف این خانه قرآن است، تصریح کرد: در این زمینه سعی شده است که برای بانوان طرحی به نام مترجمی زبان قرآن در نظر گرفته شود که این افراد در فضای مجازی کتاب‌های تجوید و مفاهیم قرآن را به‌صورت کاربردی آموزش می‌بینند که پس از پایان دوره و اخذ آزمون گواهینامه به آنها اعطا می‌شود.

مدیر‌خانه قرآن بیت الزهرا(س) گرگان با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان قرار بگیرد، گفت: از جمله روش‌های ترویج فرهنگ قرآنی، ارائه الگوهای عینی و پسندیده برای هر چیزی است؛ لذا باید با ارائه این الگوها در جوانان ایجاد انگیزه کنیم زیرا ارائه بهترین الگو در هر زمینه‌ای می‌تواند به تحقق فرهنگ مطلوب کمک کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار