عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

761 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

مهر نوشت: رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در ۹ ماه سال جاری بالغ بر ۷۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شده که در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب در خصوص مهم ترین پرونده های جرائم اقتصادی اظهار کرد: یک فقره احتکار گندم به میزان ۱۲۶ هزار کیلوگرم در تاریخ ۱۹ آبان سال جاری در گنبدکاووس به ارزش بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و یک متهم هم در این راستا دستگیر شد.

 

گرگان جایی برای دفن اموات ندارد؛ مهاجرت اجباری مسافران آخرت به روستا

ایرنا نوشت:- مشهدی ملوک از پشت پنجره به ارتفاعات پربرف جهان‌نما خیره مانده و گاهی هم نگاهش را به سوی همسرش در حیاط خانه می‌چرخاند. سکوت عصرگاهی روستا با ورود یک آمبولانس و چند خودرو می‌شکند. کاروان آشنایی است که باز هم مثل ماه‌‎های اخیر جنازه‌ای از ساکنان گرگان را به سوی آرامگاه می‌برد.

ماجرای دفن غریبه ها به زنگی‌محله از چند ماه قبل آغاز شده و در ابتدا روستاییان مهاجرت کرده به شهرها برای خاکسپاری راهی بهشت فاطمه شدند اما آرام آرام اموات افراد غیربومی نیز به خاک این روستا سپرده شد.

 

جان باختن یک زن بر اثر سقوط از ارتفاع آبشار لوه در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس هلال احمر شهرستان‌های مینودشت و گالیکش گفت: یک زن بر اثر سقوط از ارتفاع آبشار لوه جان خود را از دست داد.

محمدرضا استیری گفت: غروب دیروز یک زن ۴۰ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع ۷۵ متری آبشار لوه در شهرستان گالیکش جان خود را از دست داد.

 

گله مندی ساکنان مسکن مهر از نبود امکانات

باشگاه خبرنگاران نوشت: مشکلات مسکن مهر بندرترکمن باعث گلایه مندی ساکنان آن شده است. ساکنان مسکن مهر بندرترکمن از نبود برخی امکانات گلایه دارند.

۲۰۰ خانوار در مسکن مهر این شهرستان زندگی می‌کنند. به گفته ساکنان این واحد‌ها، نداشتن حصار و پارکینگ و محوطه بازی برای کودکان، آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

ورود هیئت کارشناسی برای تعیین تکلیف پرونده ۱۶ ساله پتروشیمی گلستان

صدا و سیما نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان گفت:هیئت کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران برای بررسی راهکارهای راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان وارد استان شدند.

حیدر آسیابی  رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بلافاصله پس از ورود هیئت کارشناسی به استان، دیشب جلسه‌ای در دادگستری گلستان، با حضور دادستان مرکز استان، رئیس مجمع نمایندگان استان، بازپرس پرونده پتروشیمی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی گرگان، مدیر عامل شرکت گاز استان و نمایندگانی از استانداری و اداره کل اطلاعات استان تشکیل شد و جزئیات پرونده پتروشیمی و اقدامات انجام شده در ۱۶ سال گذشته بررسی شد.

 

اختصاص ۱۲۰ هزار میلیارد ریال وام سرمایه‌گذاری در سفر هیات دولت به گلستان

ایرنا نوشت: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان گفت که پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مدیران بانک‌های استان پرداخت ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران در سفر هیات دولت به استان تصویب شد.

محمد دودانگی اظهار داشت: این مبلغ برای ۳۵۰ طرح و پروژه پیش‌بینی شده و اولویت پرداخت تسهیلات با پروژه‌های دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

مراوه‌تپه، کلاله و علی‌آبادکتول در صدر زمین‌خواری/ افزایش ۶۲ درصدی پرونده‌های زمین‌خواری

ایسنا نوشت: رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از افزایش ۶۲ درصدی تشکیل پرونده های زمین خواری و  دستگیری متهمان طی ۹ ماهه سال جاری در گلستان خبر داد.

عباسعلی پهلوان نسب با اشاره به آمار و عملکرد اداره مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی در ۹ ماهه سال جاری، اظهار کرد: در مجموعه جرائم این بخش تعداد تشکیل پرونده های جرایم و مفاسد اقتصادی با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است، همچنین تعداد دستگیری متهمان جرائم و مفاسد اقتصادی ۳۳ درصد افزایش داشت.

 

استاندار گلستان: نهاده‌های دامی استان گلستان تامین شد

تسنیم نوشت: استاندار گلستان با اشاره به نیاز روزانه ۳۰ هزار تن نهاده های دامی در گلستان، گفت: تمهیدات لازم برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز در گلستان اندیشیده شده است.

علی محمد زنگانه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با حضور وزیر جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این قرارگاه و دستگاه‌های مرتبط اظهارداشت: باید تخصیص سهمیه روغن سویا و پالم استان هر چه زودتر از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.

 

اشتغالزایی در ۸ روستای محروم و رفع معضل کم‌آبی به همت طلبه جوان گلستانی

فارس نوشت: روحانی مستقر در روستای «زرین‌گل» علی‌آباد‌ کتول به عنوان یک طلبه جوان باهمت، تلاش و پشتکار ضمن اشتغالزایی در ۸ روستای محروم با جذب خیران و منابع دولتی مشکل کم‌آبی روستائیان را‌ حل کرد.

روحانیون مستقر در روستاها و امامان جماعت روستاها باید در همه حوزه‌ها به طور حرفه‌ای عمل کنند.در حال حاضر فعالیت یک وجهی روحانیون مستقر در روستاها خروجی مناسب نداشته و پاسخگوی نیاز جامعه، خانواده، جوانان و نوجوانان نیست.

روحانیون باید در کنار فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خود به مباحثی مانند ازدواج، اشتغالزایی، اختلافات خانوادگی و مهاجرت روستائیان به شهرها توجه کافی داشته و بتوانند راه‌کارهایی متناسب با جامعه هدف خود ارائه دهند.

 

حضور دانش آموزان در مدارس اجباری یا اختیاری؟/ نسخه آموزش و پرورش گلستان برای جبران اُفت تحصیلی

ایسنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، گفت: مراحل اداری و مواجهه با غیبت دانش‌آموزان در کلاس درس حضوری مدارس طبق آیین‌نامه است.

احسان گوهری راد در خصوص آخرین وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس و شیوه برگزاری آزمون ها در گفتگو با ایسنا گفت: در حال حاضر فعالیت مدارس به شکل حضوری است و آزمون ها نیز به صورت حضوری برگزار می شود، البته تاکید وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا نیز مبنی بر حضوری بودن مدارس با رعایت تمامی موازین و پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی است.

 

209 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری استان گلستان اجرایی شد

تسنیم نوشت: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اجرای ۳۱ طرح و پروژه زیرساخت گردشگری در سطح استان با اعتباری بالغ‌ بر ۲۰۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در امسال خبر داد.

رحمان فرمانی از از اجرای 31 طرح و پروژه زیرساخت گردشگری خبر داد و اظهار داشت: این تعداد پروژه شامل 6 پروژه کمپینگ، 3 پروژه در سواحل استان، 4 پروژه مطالعاتی زیرساخت‌های گردشگری، 9 پروژه در مناطق نمونه گردشگری و همچنین 9 پروژه زیرساخت گردشگری در سایر بخش‌ها با اعتبار 209 میلیارد و 385 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه اجرایی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار