برادر شهید رسانه گلستان؛

حجت الاسلام طاهری می گوید: یکی از خصوصیات بارز شهید طاهری سخت کوشی بود.

روحانی شهید طاهری انسانی سخت کوش بود/ نحوه شهادت شهید طاهری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ شهید سید محمد طاهر طاهری سال ۱۳۳۸ در نجف اشرف و در یک خانواده‌ی متدین و روحانی بدنیا آمد.

پدرش مرحوم آیت الله سید حبیب الله طاهری به لحاظ علاقه به جدّ بزرگوار خود و ادای دین به فرزند، نام نیک محمد را بر او نهاد، چون خون سادات در رگهایش جاری بود. دوران کودکی‌ش را در خانواده‌ای متشرع و در جوار بارگاه ملکوتی، اول مظلوم عالم حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گذراند.
 
او تمامی مراحل تحصیل را یکی پس از دیگری، با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از اخذ مدرک دیپلم، همراه خانواده به گرگان مهاجرت کرد و در حوزه‌ی علمیه‌ی امام صادق(ع) مشغول تحصیل شد، خط زیبایی داشت و سعی می‌کرد روایات و جملات زیبای امام(ره) را با خطی خوش تحریر و تکثیر کند و در «مسجدالرضای» گرگان در اختیار عموم قرار دهد.
 
شهید طاهری بعد از مدتی وارد دانشگاه شد و سعی می‌کرد با تلفیق حوزه و دانشگاه، معرفت و شناخت خویش را گسترش دهد.
 پس از مدتی، وی موفق به اخذ مدرک لیسانس شد و در حوزه نیز تا مرحله‌ «رسائل» پیش رفت و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان دبیر در یکی از آموزشگاه‌های شهرستان بجنورد مشغول تدریس شد و اوقات فراغت خود را صرف آموزش احکام دین و نیز اقامه‌ی نماز جماعت سپری ‌کرد.
 
با شروع جنگ تحمیلی، بنا به فرمان امام امت(ره)، حضور در جبهه را بر امر تدریس ترجیح داد به‌همین دلیل به عضویت سپاه پاسداران استان خراسان درآمد و همراه لشکر «نصر» به میدان نبرد اعزام شد و در آنجا مسئولیت برنامه‌ریزی کلاس‌های لشکر را برعهده گرفت.
 
او جوانی محجوب، متواضع، با اعتقاداتی راسخ و اخلاق پسندیده بود و از هنرمندان متعهد جامعه محسوب می‌شد.
 
سرانجام شهید طاهری در اسفندماه سال ۱۳۶۳ در «جزیره مجنون» با مزدوران بعثی به نبرد می‌پردازد و به هنگام بازگشت از یکی از روستاهای آزاد شده به دست رزمندگان، مورد حمله‌ی دشمن بعثی قرار می‌گیرد و مجروح می‌شود. پس از این واقعه جهت مداوا به همان روستا منتقل می‌شود و بعد از آن ماجرا مفقود می‌گردد . پیکر مطهرش بعد از سالها در سال ۱۳۸۷ طی مراسمی با شکوه در گرگان به خاک آرامید.
 
حجت الاسلام سید محسن طاهری برادر این شهید بزرگوار می گوید: یکی از ویژگی های اخوی شهید که نسبت به سایر فرزندان مرحوم آیت الله طاهری ممتاز بود روحیه سخت کوشی بود که در مسائل علمی و اجتماعی در آن دیده می شد.
وی بیان کرد: زمانی که مشهد بودند در دانشکاه الهایات درس می خواندند و از اخوی شهید ما به عنوان شهید مطهری دیگر یاد می شد و وقتی سال ۶۲ مفقود شدند و آثاری که برای فرد ۲۴ ساله کم نظیر بود و ضمن آنکه خطاط زبردستی بود و نتوانستیم در مدرسه آثار وی را آنگونه که باید منتشر کنیم.
این مقام مسئول متذکر شد: در روزهای مبارزات انقلاب نیز با شهید روحانی فرد که از مبارزین  انقلاب به شمار می رود   در زندان بود و به دلیل اینکه جریان نفاق فعال بود نشریه ای تحت عنوان مستضعفین راه اندازی کردند که پیگیری اصلی آن در مدرسه امام صادق (ع) انجام می شد.
طاهری بیان کرد: این شهید بزرگوار در سنی که ۲۴ سالگی به شهدا رسید و امیدواریم که ما نیز بتوانیم ادامه دهنده راه وی باشیم.

امروز بیش از گذشته نیاز به تفکر شه ا داریم و امروز جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ با تفکر شهید و شهادت بیگانه شدند.

رسانه می تواند پیوند دهنده نسل ها با فرهنگ ایثار و شهادت باشد و امروز خانواده شهدا نیاز به تکریم ندارند و ما محتاج آنها هستیم و امیدواریم تلاش شود که شرمنده راه شهدا نباشیم‌.

همچنین عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه نیز در دیدار با خانواده این شهید بزرگوار گفت: برخی از مسئولان راه را خیلی اشتباه رفتند و باید طوری عمل کنند که شرمنده شهدا نباشیم.

وی می گوید: نخبگان و اندیشمندان ما خیلی به انقلاب خدمت کردند و اگر شبانه روز نیز کار کنیم به اندازه یک قطر خون شهدا نیز نمی توانیم برای انقلاب نقش آفرین باشیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: انتظاراتی که از خانواده شهدا است از  آحاد مردم بیشتر است از سویی دیگر همه باید به تکریم خون شهدا اهتمام داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار