خواجه، قائم مقام مدیرعامل شرکت گل سم گفت: به علت افزایش بهای آفت کش‌ها، تقلب در عرضه سموم کشاورزی زیاد شده است.

افزایش قیمت بازار سموم تقلبی را داغ کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود خواجه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه می‌بایست مورد حمایت قضایی بیشتری قرار بگیریم.

وی ادامه داد: باید با افرادی که با زندگی و معیشت یک کشاورز و سلامت مردم بازی می‌کنند برخورد قاطع شده و قوانین بازدارنده شدیدتری برای اینگونه جرایم در نظر گرفته شود.

این فعال اقتصادی از عرضه سم و آفت کش‌های تقلبی به بازار انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی سموم تقلبی را با برچسب و بسته بندی مشابه شرکت‌های معتبر به بازار عرضه می‌کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت گل سم اضافه کرد: این موضوع علاوه بر لطمه به برند شرکت تولیدکننده، به کشاورزان و در نهایت به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند.

خواجه خواستار خرید کشاورزان از فروشگاه‌های معتبر شد و گفت: متاسفانه در فضای مجازی خرید و فروش سم صورت می‌گیرد که طبق قوانین سازمان حفظ نباتات کشور تخلف بوده و بسیاری از آنها نیز تقلبی هستند.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است کشاورزان سموم، بذر و کود شیمیایی را از نمایندگی‌های مجاز و فروشگاه‌های معتبر دریافت کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت گل سم در توضیح علت تفاوت قیمت سموم، گفت: اینکه ماده اولیه سموم تولیدی از کدام کشور تهیه شده باشد بر روی قیمت محصول نهایی تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های معتبری مانند گل سم با رعایت کامل دستورالعمل‌های سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تحت نظارت مستقیم انجمن تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی تولیدات خود را قیمت گذاری می‌کنند.

خواجه در خاتمه یادآور شد: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای عرضه کالا با بهترین کیفیت از محصولاتی که در فهرست سموم کم خطر یا پرخطر قرار می‌گیرد، عوارض متفاوتی را دریافت می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار