عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

جوانان تحت تاثیر پروژه تطهیر رژیم پهلوی قرار نگیرند

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان این که عده‌ای سعی دارند چهره رژیم خبیث و منحوس پهلوی را تطهیر کنند، گفت: نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی نباید تحت تاثیر فضای مجازی و حرف‌های بیگانگان قرار بگیرند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: دست‌هایی از داخل و بیرون تلاش می‌کنند با تعریف از پهلوی اول و دوم، چهره خوبی از آنان نشان دهند و چهره رژیم شاهنشاهی را مقبول کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نسل‌ جدید باید بداند که رژیم شاهنشاهی پهلوی از فرق سر تا ناخن پا نوکر و در اختیار آمریکا و اروپایی‌ها بود.

 

دستگیری شکارچیان متخلف و کشف پرنده‌های شکاری در خلیج گرگان

صدا و سیما نوشت: ماموران محیط زیست بندرترکمن ۴ شکارچی متخلف را به همراه تعدادی پرنده شکاری در ساحل شرقی خلیج گرگان دستگیر کردند.

رییس اداره محیط زیست ترکمن گفت : در عملیات مشترک ماموران محیط زیست استان‌های مازندران و گلستان و  با همکاری نیروی‌های انتظامی این شهرستان ۴ شکارچی در حاشیه شرقی خلیج گرگان دستگیر شدند  و از آنان ۴ قبضه سلاح شکاری دولول ، ۱۰۰ تیر فشنگ و ۹ قطعه پرنده چنگر کشف و ضبط شد.

 

مردم برای مشاهده آثار عملکرد دولت صبور باشند

ایرنا نوشت: امام جمعه گنبدکاووس گفت: مردم باید برای مشاهده آثار و برکات عملکرد موفق دولت سیزدهم بر سفره‌های خود با توجه به تغییر در رویکردهای اقتصادی و حرکت در مسیر دیپلماسی عزتمندانه صبور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس با اشاره به پانزدهمین سفر استانی رییس جمهور که امروز به گیلان اتفاق افتاد، اظهارداشت: عملکرد رییس جمهوری که از ابتدای فعالیت دولت‌اش با نشاط و جوشش درونی تلاش فراوان برای خدمت‌ به مردم دارد، قابل تقدیر است.

 

تغییر در قلب تعلیم و تربیت گلستان/ سید رضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان شد

ایسنا نوشت: پس از کش و قوس های فراوان و مطرح شدن نام های متعدد سرانجام، «سیدرضا نظری» به عنوان سکاندار اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان منصوب شد.

آموزش و پرورش بدون شک قلب تپنده هر جامعه به ویژه جامعه اسلامی است و حیات و سلامت این جامعه وابسته به سیستم و نظام آموزش و پرورش خواهد بود، به شکلی که هر قدر اهمیت این حوزه در نگاه مدیران و مردم بیشتر بوده و اهتمام همگان برای کمک به رشد و توسعه این دستگاه بیشتر باشد قطعا به سرعت و در کمتر از یکی دو دهه نتایج درخشان آن در سطوح بالای جامعه دیده خواهد شد.

 

 

آمار جدید بستری های مبتلا به کرونا در گلستان

صدا و سیما نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمار جدید بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان را اعلام کرد.

عبدالرضا فاضل گفت: امروز آمار مبتلایان هفت نفر کمتر از دیروز شد و به ۱۸۵ نفر رسید.

او افزود: از این تعداد ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۲ نفر نیز با ونتیلاتور نفس می‌کشند.

 

تنها محور مسدود استان سمنان جاده توسکستان است

مهر نوشت: رئیس پلیس راه استان سمنان درباره آخرین وضعیت راه‌های استان در پی بارش‌های برف و کولاک ۴۸ ساعت گذشته، گفت: تنها راه مسدود استان جاده توسکستان به گرگان است.

سرهنگ تقی کبیری درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان سمنان، تاکید کرد: در پی بارش برف و کولاک طی ۴۸ ساعت گذشته و تلاش مأموران راهداری و عوامل امدادی تمام راه‌های استان به جز یک مسیر بازگشایی شده است.

 

150 میلیون دلار کالا از استان گلستان صادر شد

تسنیم نوشت: مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۵۰ میلیون دلار کالا از استان گلستان به مقاصد دیگر صادرات شده است.

سید ابراهیم با اشاره به افزایش صادرات از استان از ابتدای امسال تاکنون، اظهارداشت: در 10 ماه نخست امسال گمرکات گلستان 57 میلیارد تومان درآمد وصولی داشته‌ است.

وی افزود: در 10 ماهه سال 1400 بیش از 149 میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان به مقصد طرف‌های تجاری ایران صادر شده است که به لحاظ وزنی 92 درصد و از نظر ارزش دلاری 68 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 

از تصادف خودرو با شتر تا افتتاح اورژانس جاده‌ای در گمیشان

فارس نوشت: فرماندار شهرستان گمیشان از بهره‌برداری اورژانس جاده‌ای در ایام‌الله مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

در چند ماه اخیر شاهد وقوع چند حادثه برخورد شتر با خودرو در جاده‌های شمالی استان گلستان بودیم که در حادثه تعداد پنج نفر جان باختند و سه نفر نیز زخمی شدند.

از جمله فعالیت سنتی مردم استان گلستان به‌ویژه قوم ترکمن پرورش شتر است مردم ساکن نوار شمالی استان گلستان اعم از شهرستان‌های گمیشان، مراوه‌تپه ، کلاله، آق‌قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس به این فعالیت مشغول هستند شترداری هر چند حرفه ی پرسودی محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر به چالش جدی ایمنی راه‌های گلستان مبدل شده است.

 

روی زرد سلامتی در گلستان ؛ زرد شدن ۹ شهر استان

صدا و سیما نوشت: ۹ شهر گلستان دوباره در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان های استان گلستان شهرهای کلاله ، گالیکش ، مینودشت ، آزادشهر ، علی آباد کتول ، آق قلا ، گمیشان ، بندرترکمن و بندرگز پس از نزدیک به ۶ هفته آبی بودن دوباره به وضعیت زرد کرونایی در آمدند.روی زرد سلامتی در گلستان؛ زرد شدن ۹ شهر استان

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه روند ابتلا و بستری در مراکز درمانی در روزهای اخیر افزایشی شده است از مردم خواست رعایت پروتکل های بهداشتی مانند زدن ماسک و پرهیز از دور همی را جدی بگیرند.

 

«آرگو» بار دیگر حماسه آفرید/ نجات جان دو خانواده گرفتار شده در «گردنه خوش ییلاق»

ایسنا نوشت: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستانهای رامیان و آزادشهر از نجات جان دو خانواده گرفتار شده در برف و کولاک جاده ترانزیتی خوش ییلاق خبر داد.

علی غلامی با اشاره به اینکه جوانان، اوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر در شهرستانهای آزادشهر و رامیان پس از صدور هشدار نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان گلستان در وضعیت ماده باش قرار دارند، اظهار کرد: تلاش کرده ایم در شرایط سخت و هنگامی که مردم عزیزمان به حضور و کمک رسانی ما نیاز دارند با تمام وجود در کنارشان بوده و از امدادرسانی به آنها دریغ نکنیم.

 

پایان انتظار 12 ساله تکمیل پروژه سالن ورزشی «قلعه جیق» گمیشان»

فارس نوشت: فرماندار گمیشان از تکمیل پروژه سالن ورزشی در روستای قلعه جیق شهرستان گمیشان بعد از 12 سال انتظار خبر داد.

پروژه احداث سالن ورزشی در روستای محروم و مرزی «قلعه جیق» شهرستان گمیشان که بیش از ۱۲ سال آغاز شده بود اکنون بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم این روستا شاهد بهره‌برداری پروژه سالن ورزشی در روستای مرزی «قلعه‌جیغ» گمیشان در ایام الله مبارک دهه فجر هستیم.

قریب به ۱۲ سال است که این پروژه به حالت تعطیل و رها شده بود و اکنون بعد از ۱۲ سال چشم‌انتظاری در ایام‌الله مبارک دهه فجر شاهد بهره‌برداری از سالن ورزشی در روستای محروم و مرزی «قلعه‌جیق» گمیشان خواهیم بود.

 

مستند هنرمند گلستانی در جشنواره فیلم ترکیه به نمایش در می‌آید

ایرنا نوشت: مستند "وداع در تپه نقره‌ای" ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی فیلمسازان گلستانی با انتخاب هیات داوران در جشنواره بین‌المللی روفیف ترکیه نمایش گذاشته می‌شود.

تصویربرداری این مستند ۲۰ دقیقه ای در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در اوایل سال جاری تولید آن به پایان رسید.

این مستند روایتگر تلاش مجاهدانه مردم گمیشان برای نجات شهرشان در زمان سیل گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار