آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از مسوولان گلستان در پیام‌های جداگانه درگذشت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید را به ملت شریف ایران و مقلدان این عالم دینی تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مسئولان گلستان به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی را تسلیت گفت.

 در این پیام آمده است: فقدان این مرجع عالیقدر و مدافع بزرگ مکتب اهل بیت که با تالیف آثار گران سنگ و برجسته، تربیت شاگردان فاضل و دانشمند، پذیرش مسئولیت‌های حساس و سوابق درخشان انقلابی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی منشا برکات فراوانی بوده‌اند، بی‌شک خسارتی سنگین و جبران ناپذیر است.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از این پیام یادآور شد: قلم توانا و زبان گویای ایشان در بیان معارف اسلامی و دردها و مشکلات مردم به همراه آراستگی به فضائل اخلاقی، صفای باطن و قلب آکنده از محبت اهل بیت علیهم السلام، هیچ گاه از یاد ارادتمندان ایشان نخواهد رفت.

استاندار گلستان هم در پیامی نوشت:  فقدان این مرجع عالیقدر که سال‌های پربرکت عمرشان در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امامین انقلاب سپری شد و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از ثمرات عمر پربرکت ایشان به شمار می‌رود، ضایعه دردناکی است.

علی‌محمد زنگانه در این پیام ارتحال این فقیه بصیر را به تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که علما و شاگردان ممتاز ایشان بتوانند ادامه دهنده مسیر روشن و پر خیر و برکت ایشان باشند.

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد هم در پیامی نوشت: خبر ارتحال مرجع عالیقدر، بیدار و مدافع غیور حریم اهل آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همزمان با آغاز چهل و سومین سالروز ورود تاریخی معمار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران؛ غمی جانکاه و سترگ بر دل ما نهاد.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در پیامی نوشت:  آیت الله صافی گلپایگانی عمر با برکت خود را صرف نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، تربیت شاگردان و همراهی با امامین انقلاب و دفاع از آرمان های نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه نمود.

رمضانعلی سنگدوینی دبیر مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس هم با نشر پیام هایی در فضای مجازی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را به مردم ایران تسلیت گفتند.

آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پس از دوره‌ای بیماری، بامداد سه‌شنبه دوازدهم بهمن براثر ایست قلبی در قم به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی هم در نجف اشرف از محضر محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی سال‌ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشت و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از ثمرات عمر پربرکت وی بود.

همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی،  عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم حضرت امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی آن عالم برجسته به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار