مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان گفت: تسهیلات پرداختی ۱۰ ماهه این بانک به ۵۲ متقاضی هفت هکتار گلخانه در این استان ۱۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

تسهیلات ایجاد ۷ هکتار گلخانه در گلستان ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ وحید صیادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مقدار تسهیلات ارایه شده در این مدت را یک هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال و مدت مشابه سال گذشته را  ۶۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود : پرداخت تسهیلات برای ایجاد گلخانه به متقاضیان در این استان با هدف مدیریت منابع آبی و رونق تولید در راستای سیاست های جهادکشاورزی جزو اولویت اصلی این مدیریت است.

وی تاکید کرد: این مدیریت با توجه منابع موجود، آمادگی همراهی با جهادکشاورزی استان برای اجرای طرح ها از جمله ایجاد گلخانه در راستای حمایت از تولید پایدار، فراهم کردن فرصت های شغلی جدید و افزایش درآمد بهره برداران را دارد.
 رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان هم از هدفگذاری پنج ساله این سازمان برای سرمایه گذاری در ایجاد ۲ هزار هکتار گلخانه با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن سبزی و صیفی در سال با اهدافی چون مدیریت منابع آبی، تولید پایدار و افزایش درآمد بهره برداران خبر داد.
مختار مهاجر افزود: طی ۲ سال اخیر ۸۰ هکتار گلخانه با پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در استان به بهره برداری رسید و برای ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه جدید، پروانه ساخت صادر شد و پیگیر تسریع در اختصاص تسهیلات بانکی به متقاضیان هستیم.
مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان سالانه هشت هزار هکتار سبزی و صیفی با ظرفیت تولید بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن محصول به زیر کشت می رود و بیشتر هدر رفت آب، ناپایداری تولید و نبود صرفه اقتصادی برای بهره برداران است.   
 کارشناسان معتقدند که توجه به کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه آن از بهترین شیوه‌ها برای تغییر الگوی کشت از سنتی به علمی در استان‌های خشک و نیمه خشک با منابع آبی محدود از جمله گلستان است زیرا در این شیوه کشت مزایای قابل توجهی از جمله افزایش تا ۱۰ برابری تولید، اشتغال، درآمد و بهره‌وری در مصرف آب در واحد سطح رخ خواهد داد که علاوه بر تامین امنیت غذایی پایدار برای کشور، منابع آبی محدود استان‌ها و این استان شمالی را می‌توان مدیریت کرد..    
مطابق داده‌های سازمان جهادکشاورزی گلستان، تولیدات حوزه کشاورزی در گلستان حاصل فعالیت ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار در این بخش معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص استان است.

هم اکنون گلستان در تولید ۱۵ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد که نشان دهنده نقش و اهمیت کشاورزی منطقه در توسعه و خودکفایی کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار