استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: بیش از ۹۰ درصد بازرگانی استان و تولید ناخالص داخلی گلستان از طریق اصناف صورت میگیرد و حمایت از اصناف توسعه اشتغال را به همراه دارد.

حمایت از اصناف زمینه توسعه اشتغال استان را فراهم می آورد

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه در  همایش استانی فجرآفرینان بازار و اصناف اظهار کرد: 95درصد بازار کشور توسط بخش خصوصی و دولتی اداره می شود که نقش اصناف و بازاریان در زمینه اقتصاد کشور کلیدی و تاثیر گذار است.

وی افزود: یک پنجم تولید ناخالص ملی و نیمی از اشتغال کشور در اختیار اصناف و بازار است و در واقع بازاریان همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشتند.

زنگانه گفت: از سه میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب در کشور بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در گلستان فعالیت دارند و خانواده اصناف در استان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

استاندار اظهار کرد: برای تحقق رشد ۸ درصدی در استان یقیناً اصناف نقش مهمی داشته و خواهند داشت و باید به اشتغال این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: اشتغال در حوزه اصناف و بازار با کاهش هزینه‌های دولتی همراه است و یقیناً نیروی متخصص فعال در اصناف می تواند در حوزه کسب و کارهای بزرگ نیز نقش آفرینی داشته باشد.

زنگانه بیان کرد: بازار برخاسته از بطن مردم است و خصوصاً در جریان انقلاب اسلامی نقشی تاثیرگذار داشت تا جایی که حضرت امام (ره)فرمودند اگر بازاریان نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اصناف بازوی مقتدر نظام هستند و شاهدیم که بیش از ۱۶ هزار شهید اصناف تقدیم انقلاب اسلامی شده که سهم گلستان ۲۳۰ شهید است.

به گفته استاندار ، نظارت صنفی با استفاده از ظرفیت اصناف، کاسبان امین ، بسیج قرارگاه ۱۷ ربیع، اداره کل صنعت معدن تجارت ، جهاد کشاورزی و تعزیرات امنیت بازار را برای مردم فراهم می کند و مانع از سودجویی فرصت‌طلبان می شود.

 در این همایش با حضور استاندار گلستان از جهادگران اصناف و فعالین اقتصادی استان تقدیر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار