عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

تصادف قطار با پیکان وانت در گرگان

مهر نوشت: روابط عمومی راه آهن شمال شرق ۲ از برخورد قطار گرگان- پل سفید در محدوده امامزاده سلیمان(ع) خبرداد.

رحمت میرزاعلی اظهار کرد: بعد از ظهر سه شنبه، قطار ریل باس از سمت گرگان به سمت پل سفید در حال حرکت بود که در محدوده امامزاده سلیمان (ع) به یک پیکان وانت برخورد کرد.

روابط عمومی راه آهن شمال شرق ۲ افزود: در این محدوده یک گذرگاه غیرمجاز توسط افراد بومی ایجاد شده و پیکان وانت بدون توجه به هشدارهای قطار، از این مسیر وارد محدوده حوزه ریلی می شود و به قطار برخورد می کن

 

کلاهبرداری یا اشتباه؟ دست های پنهان در جیب دانشجویان بین الملل علوم پزشکی گلستان

ایسنا نوشت: ماجرای دریافت شهریه های سنگینِ خارج از قاعده و بازگشت 40 تا 60 میلیونی به حساب دانشجویان با ورود دستگاه قضایی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان نخستین گام برای برخورد با تخلفات و به نتیجه رسیدن مطالبه یک جریان دانشجویی بدون غوغاسالاری و سیاه نمایی است، گامهایی که با انتصاب رئیس جدید و جوان دانشگاه امیدواری به اصلاح آن بیش از گذشته شده است.

استان گلستان یه عنوانی استانی نسبتا بزرگ و سرشار از منابع طبیعی و انسانی همواره در طول سالهای اخیر با برچسبی به عنوان توسعه نیافتگی و عدم به فعلیت رسیدن ظرفیت هایش در رسانه ها و اذهان عمومی مطرح شده و عمدتا گلایه‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف از این باب مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

در کنار عوامل بسیار متعدد و متکثری که از آنها می‌توان به عنوان سبب شرایط نا به سامان فعلی استان گلستان به نسبت ظرفیت‌های انسانی و طبیعی آن نام برد بدون تردید سو مدیریت و بهره‌مندی از مدیرانی که بدون توجه به منابع انسانی به ویژه جوانان و نخبگان استان، با رفتارهای منفعت طلبانه و خارج از قاعده و قانون سرمایه‌های اجتماعی و انسانی استان را می سوزانند در صدر همه این علت‌ها قرار می گیرد.

 

انتشار فراخوان نهضت مردمی مسجد سازی در گلستان

صداوسیما نوشت: نهضت مردمی مسجد سازی استان گلستان با انتشار فراخوانی آغاز به کار کرد.

نهضت مردمی مسجد سازی در استان گلستان با این هدف که هر کسی در حد توان خود بتواند در مسجد سازی مشارکت داشته باشد ، فعالیت خود را آغاز کرده است.

این نهضت با شعار ترویج و تبلیغ ساخت مساجد ارزان ، کم‌هزینه در منطقه پر جمعیت و محروم آغاز به کار کرده است و علاقه مندان می توانند مبالغ مد نظر خود را به شماره حساب 81000007660008 واریز کنند.

 

جشنی آسمانی در مزار شهدا

فارس نوشت: همزمان با فرارسیدن ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام، مراسم عقد محمد بهرامی مسئول گروه سرود جوانان انتظار شهر گرگان و خانم مقصودلو، در جوار مزار شهدا برگزار شد. این زوج جوان به منظور الگو گرفتن و استمداد عاقبت بخیری از شهدا در زندگی ، مراسم عقد خود را در تپه نورالشهدای گرگان برگزار کردند.

 

خبازان حق فروش نان دولتی را به ادارات ندارند

باشگاه خبرنگاران نوشت: برخی خبازی‌های شهر گرگان سهمیه نان‌های دولتی را به ادارات می‌فروشند و این کار گلایه شهروندان را به همراه داشته است.

تعدادی از شهروندان گرگانی در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان با گلایه مندی از برخی خبازی‌های شهر گرگان گفتند: در حالی که مردم در صف‌های طویل منتظر دریافت نان هستند برخی خبازان  چند تنور نان را جمع و کنار می‌گذارند و از دادن نان به مردم خودداری می‌کنند.

یکی از این شهروندان گفت: زمانی که دلیل جمع آوری نان هارا از خبازان جویا می‌شویم می‌گویند نان را برای اداره‌ای خاص و یا برای مغازه داران کنار می‌گذارند.

 

مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در مینودشت، آق‌قلا و رامیان صادر شد

ایرنا نوشت: مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: مجوز ساخت سه درمانگاه تامین اجتماعی در شهرهای مینودشت، آق قلا و رامیان این استان صادر شد و در حال جانمایی زمین برای اجرای آن هستیم.

رمضان زینلی افزود: عملیات ساخت این طرح های درمانی پس از جانمایی زمین، در اختیار شرکت خانه سازی ایران وابسته با سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد.

به گفته وی اعتبار اجرای طرح های مزبور در استان از طریق منابع سازمان تامین اجتماعی تامین و در اختیار مجری طرح برای ساخت و تجهیز قرار می گیرد.

 

رگ های خشک گلستان تشنه تدبیر/ رنج مردم از بی‌آبی در ۷ کیلومتری قلب گلستان

ایسنا نوشت: در حالی که کم‌آبی صبر گلستانی‌ها را لبریز کرده اما متأسفانه اقدامات مسئولان برای خروج از این بحران شفابخش نبوده و به نظر می‌رسد مردم به ناچار باید تابستان داغ سال آینده را هم در انتظار اقدام عاجل مسئولان با بی‌آبی سپری کنند.

با وجود آنکه سال‌هاست مردم گلستان از بی آبی شِکوه می‌کنند اما به نظر می‌رسد واژه کم آبی در زیر لای‌ های سرسبز نگارستان ایران و در ادبیات مسئولان معنا پیدا نمی‌کند شاید به همین دلیل است که تاکنون هیچ اقدام اساسی برای رفع این معضل اندیشیده نشده است.

 

نجات جان کودک آق‌قلایی توسط سرباز وظیفه‌شناس سپاه

فارس نوشت: سرباز وظیفه‌شناس سپاه آق‌قلا در حین ماموریت، نوزاد که تشنج و از حال رفته بود را نجات داد.

یاسر ایزدی‌دوگونچی سرباز وظیفه‌شناس سپاه شهرستان آق‌قلا در حین ماموریت، نوزاد که تشنج و از حال رفته بود را نجات داد.

سرباز فداکار سپاه بر حسب وظیفه انسانی و ضرورت امداد رسانی و کمک به همنوع بلافاصله نوزاد را برای مداوا به بیمارستان منتقل کرد.

 

مسرت خلیج گرگان از نبود خبرهای تلخ مرگ پرندگان سالهای گذشته

ایرنا نوشت: بسیاری از علاقه مندان به طبیعت بر اساس رسم یکی دو سال اخیر خود را مهیای شنیدن خبر تکراری مرگ و میر پرندگان مهاجر زمستان گذاران در خلیج گرگان کرده بودند که پایش میدانی و اظهارات متولیان بیانگر آن است که امسال از این رخداد تلخ زیست محیطی خبری نیست.

می‌گویند بی خبری خوش خبری نیست اما بی خبری از خلیج بین المللی گرگان گویای آن است که خبری از اتفاقات تلخ نیست، با این وجود بی خبری و خوش خبری با ذات خبرنگاری سنخیتی ندارد.

نیمه اول بهمن ماه را گذرانده ایم اما همچون سال‌های گذشته خبری از مرگ و میر پرندگان در سواحل استان گلستان منتشر نشده است، همه چیز گویی به صورت عادی و در آرامش در حال گذران است که مسرت بخش است.

ولی من خبرنگارم نمی‌توانم خوشبین به این بی‌خبری باشم تصمیم گرفتم خودم همراه با چشم سوم دوربینم به منطقه وقوع واقعه بروم و به نظاره بنشینم ساحل دریای شمالی را.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار