هنری که دیده نمی شود؛

اگر این روزها شما به عنوان خبرنگار به سامانه صندوق اعتباری هنر برای عضویت مراجعه کرده باشید، با عدم عضو گیری مواجه می شود و صرفا افراد می توانند به منظور تمدید هنر کارت وارد این سامانه شوند که از قبل عضو بوده اند و مسئول صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان می گوید علنا کار بچه های خبرنگار، مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد استان نمی شود.

خبرنگاران وصله ناجور صندوق هنر/ بی اختیاری اداره ارشاد استانها در صدور یک معرفی نامه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، خبرنگاری؛ شغلی که در ظاهر، ساده به نظر می آید اما در مسیر کاری، فرد را با فراز و فرود بسیاری مواجه می کند. حرفه ای که فرد با تلاش و سختی به رفع دغدغه و مشکلات جامعه و انعکاس اخبار می پردازد و در این مسیر با ناخوشایندی ها و برخی اوقات توهین ها مواجه می شود؛ اما فرد خم به ابرو نمی آورد و مسیر خود را برای رفع مشکلات طی می کند. برخی، افراد شاغل در این حرفه را پیش قراولان انعکاس کاستی‌ها و کمبودهای جامعه می دانند.

صندوق اعتباری هنر، مؤسسه غیر دولتی و غیر انتفاعی دارای شخصیت مستقل است که زیر نظر هئیت امنا اداره می شود و این صندوق جهت حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۲/۰۵/۱۲ رسما تشکیل شده است.

در خصوص اهداف تشکیل این صندوق اعتباری بر اساس اطلاعات مندرج شده در صفحه وب سایت این صندوق می توان به  ساماندهی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت‌های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیر دولتی، حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و شناسایی، جذب و هدایت استعدادها درحوزه فرهنگ و هنر، تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه مرحله‌ای کمیت و کیفیت حمایت‌ها منطبق با اولویت بندی اعضاء و نیازها و افزایش تدریجی تعداد افراد تحت پوشش اشاره داشت.

حال اگر شما به عنوان خبرنگار به منظور عضویت در این صندوق اعتباری اقدام کرده باشید در دسته بندی ها گزینه ای به نام خبرنگار وجود ندارد و صرفا گزینه روزنامه نگار در دسته بندی ها رویت می شود. همچنین زمانی که شما می خواهید ثبت نام کنید، حتما باید معرفی نامه از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد داشته باشید که گرفتن این معرفی نامه برای شهرستان ها کار بسیار دشواری است و کسی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پاسخگو نیست.

این سوال مطرح می شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در این راستا چرا با وزارت خانه مکاتبه نمی کند تا صدور معرفی نامه را در اختیار ادارات استان ها قرار گیرد؟

خالقی گفت: افرادی که عضو صندوق هنر هستند پیام بر تلفن همراهشان امده است که به منظور تمدید عضویت باید به سایت مربوطه مراجعه کنند و افرادی که قبلا عضو بوده اند و هنر کارت داشته اند به منظور تمدید عضویت، با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد باید تماس بگیرند.

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: افراد به منظور تمدید عضویت باید عضو سامانه جامع رسانه های کشور باشند، خبرهای خود را بارگذاری کنند و قانون مطبوعات را امتحان دهند و با تماس با معاوت مطبوعاتی وزارت ارشاد، تأییدیه را از آنجا بگیرند و در سامانه خود بار گذاری کنند.

وی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر در حال حاضر عضو جدید نمی گیرد، عنوان کرد: علنا کار بچه های خبرنگار، مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد استان نمی شود.
خالقی در پاسخ به این سوال که چه زمانی خبرنگاران می توانند در این صندوق عضو شوند، خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید به وب سایت صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند و یا از طریق استان پیگیر باشند و هر زمان که تهران به ما اعلام کرد، می توانند در این صندوق عضو شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار