سرپرست فرمانداری ویژه گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت: این شهرستان در حوزه زیرساخت‌های مرتبط با آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‌ای و امور توزیع برق با مشکلات زیرساختی زیادی مواجه است که رفع آن باید مورد توجه مسوولان متولی قرار گیرد.

فرماندار: توجه به حل مشکلات زیرساختی آب و برق گنبدکاووس ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مهدی دهرویه روز شنبه در نشست کمیته حفاری گنبدکاووس افزود: کمبود منابع آبی، قطع آب آشامیدنی طی تابستان سال آینده در این شهرستان را اجتناب ناپذیر کرده که مسوولان آب و فاضلاب شهری و شرکت آب منطقه‌ای باید تمهیدات لازم را برای کاهش مشکلات مردم قبل از رسیدن به شرایط بحرانی بیندیشند.

وی افزود: گنبدکاووس در حوزه زیرساخت‌های برق به خصوص روشنایی معابر شهری هم با مشکل مواجه است که در این حوزه نیز مسوولان شرکت توزیع نیروی برق گلستان و این شهرستان باید برای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند.

دهرویه اضافه کرد: وضعیت آسفالت معابر شهری گنبدکاوس نیز رضایت بخش نیست و می‌طلبد تا شهرداری قبل از آغاز سال جدید و به منظور ایمن سازی و افزایش رفاه شهروندان و مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به ترمیم آسفالت‌های تخریب شده اقدام نماید.

سرپرست فرمانداری ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم تهیه برنامه میان مدت ۲ تا پنج ساله توسط ادارات و نهادهای خدماتی این شهرستان که نیاز به حفاری در سطح شهر و روستاها برای اجرای طرح‌های زیرساختی و خدماتی دارند، تاکید کرد و گفت: درصورتی که حفاری‌ها با برنامه و آینده نگری انجام شود از تخریب چندباره آسفالت معابر شهری و روستایی، اسراف بیت المال و درنهایت نارضایتی مردم جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید برضرورت هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های خدمات‌رسان گنبدکاووس با یکدیگر، افزود: صدور مجوز انجام حفاری از ۱۵ اسفندماه جاری به مدت یک ماه به جز موارد ضروری از جمله درحوزه آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات برای آماده سازی فضاهای شهری و روستایی شهرستان برای استقبال از سال نو و مسافران و گردشگران نوروزی ممنوع است.

دهرویه از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس نیز خواست در صدور مجوز حفاری با ادارات خدمات رسان این شهرستان بیشتر همکاری نماید.

همچنین در این نشست شهردار و روسای برخی ادارات خدماتی گنبدکاووس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار