عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

خسارت سال گذشته تولید سیب زمینی گلستان را کاهش داد

مهر نوشت: نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: به دلیل خسارت زیادی که کشاورزان سال گذشته دیدند امسال شاهد کاهش کشت سیب زمینی در گلستان هستیم.

امیر یوسفی اظهار کرد: کشت سیب زمینی در هر هکتار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد به همین دلیل قیمت این محصول در بازار به گونه‌ای باشد که تولید کننده لطمه نبیند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته سیب زمینی کاران گلستان دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند، افزود: سرما زدگی و خشکسالی سال گذشته باعث شد که این محصول لطمه زیادی وارد شود و از طرف دیگر نیز بازار فروش این محصول اصلاً مساعد نبود برای همین بسیاری از کشاورزان یا با خسارت فراوان سیب زمینی خود را فروختند و یا مجبور به معدوم کردن محصول خود شدند.

 

۲۷۰ تن کالای اساسی ویژه شب عید در کلاله تامین می‌شود

ایرنا نوشت: مدیر جهادکشاورزی کلاله گفت: این شهرستان نیاز به تخصیص ۲۷۰ تن سهمیه کالای اساسی ویژه شب عید دارد که درخواست آن به ستاد تنظیم بازار استان ارسال شده است.

علی علیزاده اظهارداشت: این اقلام اساسی شامل ۱۲۰ تن برنج، ۷۰ تن روغن خانوار و صنوف، ۵۰ تن شکر و ۳۰ تن مرغ منجمد می‌شود.

وی افزود: از اول دی ماه تاکنون ۸۶ تن برنج، ۱۳۰ تن روغن، ۳۰ تن شکر و ۶ تن مرغ منجمد برای مصرف مردم در شهرستان کلاله توزیع شد و سهمیه جدید پنج تن گوشت قرمز منجمد و هشت تن و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد هم به‌زودی تخصیص می‌یابد.

 

هزینه سفر به کاظمین به آزادسازی زندانیان اختصاص یافت/ ۲۰ زندانی به آغوش خانواده بازمی گردند

ایسنا نوشت: مدیر هیئت مهدویون گرگان گفت: به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) ۲۰ زندانی غیرعمد به آغوش خانواده باز می گردند.

ابوالفضل بخشیانی در گفت و گو با خبرنگاران امسال هیئت مهدویون شهرستان گرگان در قالب هیئت مذهبی و موکب با همکاری دستگاه های اجرایی، بانیان و خیرین به ویژه استانداری و  فرمانداری های استان گلستان دست به دست هم دادند تا برای نخستین بار به همت یک موکب در شهادت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین اطعام کاظمی برپا شود و در این راستا ۷۹ دیگ اطعام به نیت امام هفتم و نهم طبخ و توزیع شود.

 

5هزار اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس در استان گلستان کاشته می‌شود

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: کاشت ۵ هزار اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس در گلستان امروز آغاز شد.

حیدر آسیابی امروز در مراسم کاشت نهال از سوی محکومان جایگزین حبس در علی آبادکتول اظهارداشت: امروز به صورت همزمان کاشت 5 هزار اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس با نظارت واحدهای اجرای احکام و اداره منابع طبیعی در استان آغاز شد و تا پایان امسال همه این نهال ها غرس خواهد شد .

 

سه گونه درختی شاخص جنگل‌های گلستان در معرض تهدید

ایرنا نوشت: جنگل‌های گلستان و انواع گونه‌های موجود در این عرصه چند میلیون ساله به دلیل برداشت بی رویه در گذشته، تبدیل به اراضی کشاورزی و شیوع آفات و بیماری‌ها در معرض تهدید قرار دارند که مقابله با آن به همراهی مسوولان و مردم در اجرای برنامه‌های علمی و تقویت اقتصاد جوامع بومی احتیاج دارد.

جنگل‌ها رویشگاه طبیعی مفیدی هستند که بر اساس تعریف سازمان ملل، بیش از ۳۳ نوع خدمت غیر قابل معامله از جمله تولید اکسیژن، ترسیب کربن، تعدیل اقلیمی و افزایش ظرفیت گرمایی زمین که سبب می‌شود تا تفاوت دمای شب و روز کاهش یابد و کمک به جلوگیری از فرسایش خاک را ارائه می‌دهند و مهمترین ذخیره آب در کوهستان‌ها به‌شمار می‌روند.

 

یک چهارم خلیج گرگان خشک شده است

مهر نوشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: یک چهارم خلیج گرگان خشک شده است و ما برای احیای این خلیج نیازمند اعتبار ویژه هستیم.

عفت همدم با بیان اینکه تاکنون یک چهارم خلیج گرگان خشک شده است، اظهار کرد: شوری آب در این خلیج سه برابر است و متأسفانه تبخیر نیز سه برابر ورودی آب به خلیج است و اگر این خلیج رو به خشکی روند شاهد ایجاد پدیده ریزگردهای نمکی هستیم که محیط زیست منطقه را به چالش خواهد کشید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: خلیج گرگان نیازمند کمک است و احیای آن به توسعه استان و حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد.

 

معافیت پرداخت آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد

صدا و سیما نوشت: طرح تخفیف یا معافیت پرداخت قبوض آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برای بهره‌مندی از تخفیف یا معافیت پرداخت قبوض آب، برق و گاز شماره اشتراک کنتور‌های خود را هر چه سریعتر در سامانه «سها» این نهاد ثبت کنند.معافیت پرداخت آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد گلستان

عیسی بابایی افزود: یکی از خدماتی که هرساله به مددجویان این نهاد ارائه می‌شود رایگان بودن حق انشعابات است که مددجویان این نهاد از پرداخت هزینه انشعابات گاز، آب، برق و پروانه ساختمانی معاف هستند.

 

شیرینی هم به جمع کالاهای لوکس پیوست/ گرانی و کمبود مواد اولیه چالش جدی قنادان گلستانی در شب عید

فارس نوشت: در حالی که قیمت مواد اولیه شیرینی افزایش یافته، قنادان نمی‌توانند سود واقعی بر این کالا را لحاظ کنند چرا که اگر قیمت شیرینی واقعی در نظر گرفته شود شیرینی باید تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد که این امر به دلیل توان پایین خرید مردم مقدور نیست.

طی یک سال اخیر قیمت شیرینی با رشد فزاینده­ای مواجه بود تا جایی که افزایش قیمت شیرینی در همین یک سال گذشته برابر ۵۰ درصد اعلام شد، افزایش قیمت شیرینی و البته حذف این خوراکی محبوب از سبد اکثر ایرانی‌­ها به دلایلی هم­چون افزایش قیمت مواد اولیه مانند شکر، آرد، تخم‌مرغ و روغن اعلام شده است.

به گفته قنادان، در حالی که قیمت مواد اولیه شیرینی افزایش‌یافته، قنادان نمی‌­توانند سود واقعی بر این کالا را لحاظ کنند چرا که اگر قیمت شیرینی واقعی در نظر گرفته شود شیرینی باید تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد که این امر به دلیل توان پایین خرید مردم مقدور نیست.

 

مشکلی در تامین کالای اساسی شب عید در گلستان وجود ندارد

تسنیم نوشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: برای اقلام اساسی شب عید در استان گلستان هیچ مشکلی وجود ندارد و نظارتها نیز آغاز شده و با قدرت ادامه دارد.

سیدمحمد دهنوی درباره اقدامات انجام شده برای تامین اقلام اساسی شب عید در استان اظهار داشت: در بخش کالاهای اساسی خشکبار و میوه شب عید اقدامات خوبی انجام شده است.

 

افزایش ۱۳درصدی سرقت در گلستان

صداوسیما نوشت: رئیس پلیس آگاهی گلستان از افزایش سیزده درصدی وقوع سرقت در استان امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ مجتبی مروتی گفت: در حال حاضر میانگین روزانه مجموع سرقت‌های خُرد و کلان در استان حدود یکصد و ۱۵فقره است.افزایش ۱۳درصدی سرقت در گلستان

سرهنگ مروتی ادامه داد: روزانه تا ۳۰سارق در استان توسط پلیس، دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه میانگین سرقت در گلستان از میانگین کشوری کمتر است، افزود: در استان از هر یکصد هزار نفر، ۴۶نفر مورد سرقت قرار می‌گیرند.

 

قطع ۵۰ کیلومتر انشعاب لوله‌های غیر مجاز از چشمه‌های زیارت

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیر امور منابع آب شهرستان گرگان گفت: ۵۰ کیلومتر انشعاب لوله‌های غیر مجاز از چشمه‌های زیارت قطع شد.

امین عموزاد گفت: پیرو اخذ دستور مقام قضایی در خصوص قطع انشعاب‌های غیر مجاز از چشم‌های بالادست روستای زیارت درحدود ۵۰ کیلومتر انشعاب لوله‌های غیر مجاز از چشمه‌های زیارت قطع و جمع آوری شد.

عموزاد گفت: این اقدام با کمک پلیس انفال که برای جلوگیری از ساخت وساز در این منطقه راه اندازی شده، صورت گرفته است.

 

تجلیل از نیم قرن فعالیت قرآنی آیت‌الله نورمفیدی/ برگزاری ۱۵ محفل قرآنی در گلستان

فارس نوشت: معاون فرهنگی جامعه‌المصطفی(ص) گرگان از تجلیل چهره شاخص قرآنی استان گلستان خبر داد و گفت: آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی به عنوان چهره شاخص قرآنی استان گلستان که بیش از نیم قرن از خدمات قرآنی ایشان فیض بردیم در این جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

محمدطاهر پاکدامن بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان از برگزاری بیست و هفتمین اختتامیه جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه‌المصطفی در استان خبر داد و اظهار کرد: جامعه‌المصطفی (ص) در نمایشگاه قرآنی حضور پررنگی دارد و دستاوردها و فعالیت‌های قرآنی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه‌المصطفی (ص) در گلستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هرساله جشنواره قرآنی در استان قم برگزار می‌شد و استان گلستان به عنوان دومین استانی است که افتخار برگزاری جشنواره قرآنی را دارد.

 

۶ هزار میلیارد ریال وام کم بهره در گلستان پرداخت شد

ایرنا نوشت: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال وام کم بهره طی ۳۰ ماه اخیر ۱۶ هزار و ۳۳۹ فرصت شغلی مستقیم در استان ایجاد شد.

محمدمهدی سلمان‌زاده اظهارداشت: متقاضیان بخش دامپروری ، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات فنی از جمله افرادی بودند که از این تسهیلات بهره مند شدند و در این میان بخش دامپروری با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بیشترین سهم را به‌خود اختصاص داد.

وی افزود : حمایت انجام شده با تکیه بر زمینه های بنگاه محوری، تسهیلات محوری و اجتماع محوری اجرا شده و این میزان کارآفرینی محقق گردید.

 

سردرگمی در ساماندهی دستفروشان/ مردم از وعده‌های بی ثمر خسته شدند

مهر نوشت: علی رغم وعده های مکرر مدیران شهری گرگان برای مهار دستفروشی و سد معبر، شاهد آن هستیم که در آستانه سال نو، اشغال شدن معابر و پیاده رو روز به روز در حال افزایش است.

با توسعه شهرنشینی، مشکلات و چالش‌های زندگی در مراکز شهری روز به روز در حال افزایش است، در کنار مسائلی همچون حاشیه نشینی، مشکلات ترافیکی و کاستی‌ها حوزه زیرساخت‌های خدمات شهری از جمله مواردی که آزردگی خاطر شهروندان را به همراه دارد.

یکی از مواردی که اخیراً شهرها و شهروندان به آن مبتلا شده اند، موضوع سد معبر و دستفروشی است که همزمان با رشد فزاینده مشکلات اقتصادی شهروندان و البته تأثیرات مخرب ناشی از کرونا به یک ابرچالش تبدیل شده است، چالشی که در آستانه اعیاد و روزهای شلوغ بازار نمود بیشتری یافته و رنج بیشتری برای اهالی شهر به دنبال دارد.

 

دادگر: بیش از هزار تن گندم احتکاری در گلستان کشف شد

فارس نوشت: فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف بیش از هزار تن گندم احتکاری در گلستان به همت ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سردار سعید دادگر اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری اطلاعاتی اداره کل بازرسی گلستان موفق به شناسایی محل دپوی گندم احتکاری در شرق استان شدند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مراجع قضائی از انبار مورد نظر بازدید که طی آن یک هزار و ۵۰ تن گندم احتکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار گندم احتکاری ۷۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای مبارزه زمستانه با آفات

مهر نوشت: مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: در باغ های مرکبات و زیتون، زمان مناسب مبارزه زمستانه قبل از آغاز رشد جوانه‌های بهاره و تابع شرایط اقلیمی هرمنطقه است.

کیانوش حق‌نما اظهار کرد: با توجه به ضرورت مبارزه زمستانه علیه عوامل خسارت‌زا گیاهی در باغات میوه به منظور کاهش جمعیت انتقالی عوامل خسارت‌های گیاهی باغداران باید در زمان مناسب اقدام به مبارزه علیه آفات را داشته باشند.

وی افزود: زمان مناسب مبارزه زمستانه قبل از شروع رشد جوانه‌های بهاره و تابعی از شرایط اقلیمی هر منطقه است.

 

گلستان میزبان ۷ جشنواره قرآن و عترت در اسفند ۱۴۰۰/ چهره‌های شاخص قرآنی تجلیل می‌شوند

فارس نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری هفت جشنواره با محوریت «قرآن و عترت» در این استان خبر داد.

محمد رعیت در خصوص «هفته قرآن و عترت» اظهار کرد: هفت جشنواره با محوریت قرآن و عترت در تاریخ ۹ اسفندماه لغایت ۱۶ اسفند ماه جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره خط و خوشنویسی استانی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره به میزبانی شهرستان بندرگز خواهد بود و همچنین جشنواره شعر و ادبیات به میزبانی شهرستان کردکوی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنوا نقاشی در شهرستان مینودشت خبر داد و ابراز کرد: در هفته قرآن و عترت جشنواره فیلم کوتاه و مستند در شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌شود همچنین جشنواره نمایشی در گنبدکاووس و جشنواره رسانه و مطبوعات در مرکز استان گلستان برگزار می‌شود.

 

غربالگری رایگان بیماری‌ها برای مردان در مراکز بهداشت گنبد انجام می‌شود

ایرنا نوشت: رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس از انجام رایگان غربالگری برخی بیماری‌ها مانند فشار خون و دیابت، خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان روده بزرگ ویژه مردان ۳۰ سال به بالا در مراکز و پایگاه‌های بهداشت این شهرستان خبر داد.

عبدالرحیم پالیده افزود: غربالگری بیماری‌ها در مردان بالای ۳۰ سال در راستای سیاست کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر حفظ سلامت مردان در وهله نخست به‌منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و در وهله دوم شناسایی مبتلایان و کمک به درمان آنان انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار