آیت الله نورمفیدی گفت: یک طلبه باید در کنار علم آموزی تهذیب نفس هم داشته باشد و خودش را با تقوا و اخلاص و ارتباط محکم و همنشینی با خدای متعال اصلاح کند.

طلاب در کنار علم آموزی باید تهذیب نفس داشته باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار با مدیر و اساتید و جمعی از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) انبارالوم گفت: تحصیل در حوزه افتخاری بزرگ برای یک طلبه است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه ورود به حوزه به معنای سربازی برای حضرت ولیعصر(عج) است، افزود: به همین دلیل باید رفتار، اعمال و گفتارشان بر مبنای اصول و ارزش‌های دینی باشد.

 

وی ادامه داد: هر کسی ممکن است برای تحصیل علم در جامعه هدفی داشته باشد اما طلبه شدن دو هدف اساسی اصلاح خود و اصلاح جامعه دارد.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: هدف فرد از تحصیل در حوزه علمیه باید کسب آگاهی به راه سعادت باشد که توسط انبیا و ائمه معصومین تبیین شده است.

 

وی گفت: طلاب پس از خودسازی علم آموخته را همراه با سیره عملی خود به مردم عرضه می‌کنند و مردم را با زبان و رفتار به سعادت فرا می‌خواند که وراثت انبیا را تکمیل کرده باشند.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: طلاب در حوزه های علمیه با علوم اسلامی همچون؛ فقه، فلسفه، اصول، کلام و تفسیر آشنا می شوند و راه انبیاء و صراط مستقیم خدا را با قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) یاد می گیرند.

 

وی یادآور شد: کار شما همانند انبیاء الهی است منتهی انبیاء از طریق وحی با ارتباط مستقیمی که با خدا داشتند پیام خدا را می گرفتند به مردم می رساندند و شما پس از علم آموزی در علوم اسلامی پیام خدا را با قرآن و احادیث ائمه (ع) تجزیه و تحلیل می کنید و به مردم برسانید و با این پیام دین،اسلام را ترویج و اخلاق مردم را اصلاح می کنید.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یک طلبه حتما باید در کنار علم آموزی تهذیب نفس هم داشته باشد و خودش را با تقوا و اخلاص و ارتباط محکم و همنشینی با خدای متعال اصلاح کند. اگر نفس اماره خودتان را اصلاح نکنید نیمتوانید وارد جامعه شوید و مردم را اصلاح کنید اول باید در پی اصلاح خودتان باشید. 

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: فلسفه پیامبر(ص) از بعثت این بود که آیات خدا را بر مردم تلاوت کند و درون مردم را تزکیه و پاک و صاف کند.

 

وی مطالعه را امر مهمی برشمرد و تاکید کرد: با پژوهش، خودتان را اهل تحقیق و تفحص بدانید و هر حرفی را باور نکنید و با تهذیب نفس و تطهیر باطن پیشرفت کنید.

 

امام جمعه گرگان گفت: شما سربازان امام زمان (عج) هستید که در مدرسه امام صادق(ع) درس میخوانید بنابراین باید یاور امام زمان (عج) و همانند انبیاء الهی با تلاش و جدیت ناصر دین خدا باشید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار