یک فعال اجتماعی با تاکید بر اینکه کشور اوکراین در بیخ گوش اتحادیه اروپا قربانی سیاست تطمیع و تهدید شد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ؛ اوکراین قربانی سیاست آمریکا شده است.

اوکراین قربانی سیاست تطمیع و تهدید شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمد فلاحی با تبریک فرا رسیدن مبعث نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: ریشه یابی در ساختار پیوسته و پیچیده جوامع بشری  نشان می‌دهد که، سرنوشت ملت ها رابطه مستقیمی به تصمیمات دولت ها دارد و  به همان نسبت دولت ها همواره دستخوش تحولات وابسته در صحنه های سیاست بین المللی هستند.

وی افزود: رابطه ای که از سوی کشورهای امپریالیسم شکل میگیرد بر پایه سیاست تطمیع و تنبیه در راستای تامین منافع خود از محل منابع کشورها با هدف خارج کردن ثروت خام و مصرف گرا کردن دولت هاست.

این فعال اجتماعی با تاکید بر اینکه کشور  اوکراین در بیخ گوش اتحادیه اروپا قربانی سیاست تطمیع و تهدید شد، ابراز کرد:  همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ؛ اوکراین قربانی سیاست آمریکا شد.

فلاحی؛ عاقبت وابستگی را نابودی دانست و گفت: اوکراین با دست نوازشگر آمریکا و غرب خلع سلاح هسته‌ای شد آمریکا با دخالت در امور حساس اوکراین و همچنین وعده عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا، هدف کلانی‌ را دنبال کرد که به موجب آن با تحریک و حمله روسیه  تکمیل و برنامه دقیق انزوای روسیه در عرصه قدرت نمایی بین‌المللی با تصویب تحریم های پی در پی ، حذف یک ابر قدرت را عملیاتی نمود . تا با ابزار تحریم راه را برای قدرت های تعیین کننده روسیه ، ایران و چین در عرصه معادلات جهانی تنگ تر کند.

وی با تاکید بر اینکه استعمار نوین، ذات ظلمانی تمدن غرب است، بیان کرد: با اشغال کشورهای سرشار از منابع خصوصا در خاورمیانه، آفریقا و حتی اروپا با ایجاد غباری از تصور امنیت در برابر تهدیدات خودساخته،  انحصار طلبانه دست به چپاول و استثمار خاموش زدند و با ایجاد وابستگی، تخم سیاستهای بلند مدت را کاشتند و فارغ از هرگونه خسارت انسانی، اقتصادی، اجتماعی، زیستی  و ...  آن کشور را خالی از زیرساخت، بمنظور بازگشت در زمان مناسب در سالهای بعد ترک نمودند.

فلاحی توضیح داد: فی الواقع تغییر در شیوه های استعمار در ادوار مختلف نشانه هوشمندی اتاق فکری است که با بررسی داده های موجود به فراخور هر منطقه هدفگذاری ، سیاست سازی و برنامه ریزی دقیق میکنند.

وی ادامه داد: در استعمار نوین، تلفیقی از شیوه هایی را میبینیم که با کمک امپراطوری رسانه خصوصا در بعد فرهنگی و اعتقادی، با ایجاد بحران اخلاقی و اجتماعی در محور سیاست جاهلیت مدرن، حرکت شتابانی به خود گرفته است.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه تروریسم دولتی بعنوان یکی دیگر از پدیده های  جاهلیت مدرن است، افزود: آنها با کشتار مردم بی دفاع و ترور شخصیت ها، در سکوت جهانی منبعث از جاهلیت مدرن، گاها با عادی سازی برخی جنایات بی رحمانه، احساسات مردم دنیا را مدیریت و اعتراض ها را هدفمند میکند.

فلاحی گفت: شیوه های انعکاس رسانه ای  کشتار مردم بی دفاع و غیر نظامیان  یمن ، سوریه ، عراق ، فلسطین و ... تنها در مقایسه با جنگ روسیه و اوکراین شاهدی بر این مدعاست.

وی ادامه داد: پدیده مرگبار جاهلیت نوین، مرزهای جهانی را در نوردیده و با گسترش افسار گسیخته گفتمان جاهلیت، بحران جدید و فراگیری را در تعاریف بین المللی  بوجود آورده تا  آغازی  برای سراشیبی سقوط اخلاق و اضمحلال فضائل انسانی باشد.

این فعال اجتماعی ابراز کرد: تفکرات بجای مانده از جاهلیت، امروزه با ظواهر  نوین  بروز  و با ایجاد انحراف  از فضایل انسانی، بستر لازم را برای رشد اندیشه های انحرافی فراهم نموده است، با شکستن قُبح و از بین بردن حسّاسیّت های فردی و اجتماعی خصوصا در مواردی همچون؛ ایجاد فرقه های متعدد و شیطان پرستی، رفتارهای نژادپرستانه، رواج مفاسد اخلاقی و اقتصادی و در نهایت سرکوب هدفمند تحلیل و تبیین، باعث شده تا با ایجاد قساوت اجتماعی ، ارتکاب به زشتی ها ‌در جوامع بشری  راحت تر و منطقی تر بنظر آید.

این فعال اجتماعی با اشاره به گوشه ای از  راههای مقابله و یا برون رفت جهان اسلام در برابر  جاهلیت نوین از سوی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: تسلیم و پیروی از دستورات روشنگر قرآن-  تسلیم نشدن در برابر تهاجم جاهلیت- توسل  و شناخت امام زمان (عج) آنجا که پیامبر اکرم میفرمایند؛ مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة - افزایش بصیرت و شناخت دوست از دشمن بخشی از این راهکار است.

فلاحی همچنین گسترش بیداری اسلامی از طریق علما و نخبگان را مهم خواند و افزود: تسلیم نشدن در برابر تحلیلهای جاهلیت، مقاومت در برابر زورگویی ها، دوری از اختلاف و جنگ در بین مسلمین، استفاده از تجربه ملت ایران، عزم جدی برای حرکت در مسیر اهداف والای قرآنی، در واقع چراغ راه روشنی برای جوامع بشری است.

وی بیان کرد: می‌توان با بهره گیری از این بصیرت و دانش تبیین،  مسیر درست تمدن نوین اسلامی را انتخاب و از آسیب‌های جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار