نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار تعاونی در استان غیرفعال است که با فعال شدن این تعاونی‌ها ۳۶ هزار شغل ایجاد می‌شود.

۳۶ هزار شغل با فعال شدن ۷ هزار تعاونی در گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: درآمد ناخالص ملی کشور ۷ هزار و ۷۳۹ هزار میلیارد تومان بوده در صورتی که درآمد ناخالص استان گلستان یک درصد آن یعنی ۸۱ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار تعاونی در گلستان وجود دارد که ۵۷ درصد آن یعنی تعداد ۷ هزار و ۵۵۵ تعاونی با سرمایه ۵۵۰ میلیارد تومان فعال نیستند و اگر این تعاونی‌ها فعال شوند ۳۶ هزار شغل در گلستان ایجاد می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سرانه ارزش‌افزوده یک واحد صنعتی با ۱۰ نفر اشتغالزایی در استان ۴/۱ میلیارد تومان بوده که همین سرانه در کشور ۱۰/۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تعداد ۸۱۳ واحد صنعتی در گلستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ واحد صنعتی غیرفعال بوده و استان گلستان جزو چهارمین استان فقیر کشور است.

سنگدوینی گفت: با وجود اینکه استان گلستان بزرگترین تولیدکننده مرغ و تخم‌مرغ کشور است اما متاسفانه صنایع تبدیلی مرتبط در این راستا در استان وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار