در جلسه شورای نظارت بر مدارس ومراکز غیردولتی مطرح شد: رویکرد نشاط در مدارس غیردولتی باید رویکرد فرهنگی، تربیتی و اسلامی داشته باشد.

رویکرد نشاط در مدارس غیردولتی باید رویکرد فرهنگی، تربیتی و اسلامی داشته باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، سید رضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت آموزگار شهادت حضرت امام حسین (ع) روز پاسدار، ولادت نماد خضوع و بندگی حضرت زین العابدین(ع) و ولادت اسوه مطلق ایثار و جانبازی حضرت ابوالفضل العباس(ع) ،در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی ، مدرسه را اولین و آخرین جایگاه برای تحقق اهداف و برنامه های مجموعه تعلیم و تربیت دانست و بر انجام و ادامه نظارت های فرآیندی هدایت محور که مهم ترین و اثربخش ترین فعالیت ها در نظام آموزشی می باشد تاکید کرد.

رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکزغیردولتی استان با اشاره به بازدیدها و نظارت های انجام شده از مدارس غیردولتی، خواستار ادامه جدی تر این فرآیند شد.

در ادامه سید رضا نظری مدیرکل آموزش‌و پرورش استان اظهار داشت: بعد تک ساحتی در مدارس غیردولتی باید اصلاح شود و در تمام ابعاد و ساحت‌های سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی اقدام گردد. توجه به مسائل تربیتی یکی از موضوعات مهم در مدارس غیردولتی است و تمام معاونت‌ها و دوایر ادارات مناطق و نواحی باید در نظارت و پایش مدارس غیردولتی نقش‌آفرینی کنند.

در ادامه نظری رئیس شورای نظارت ضمن تشکر از زحمات اعضای شورا تاکید کرد: وظیفه ذاتی شورای نظارت سیاستگذاری و نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی است و در راستای توسعه متوازن این مدارس و مراکز غیر دولتی باید به گونه‌ای عمل شود که ضمن استفاده از مشارکت متقاضیان در زمینه توسعه و راه اندازی مدارس و مراکز غیردولتی مناطق و نواحی با توجه به نیاز سنجی و وضعیت موجود منطقه یا ناحیه خود اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، متناسب با اسناد بالادستی مانند؛ «سندتحول بنیادین» و «بیانیه گام دوم انقلاب»، مأموریت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است. در این اسناد، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رکن اصلی تمدن سازی را «نظام تعلیم و تربیت» می دانند و به صورت تأکیدی به آموزش و پرورش اشاره دارند. لذا وظیفه آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها سنگین تر است.

نظری گفت: انتظار می رود مدارس غیردولتی در کنار کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، رویکرد تربیتی ،فرهنگی اسلامی تدوین و اجرا نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار