قائم مقام وزارت علوم:

قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی و رییس مرکز قرآنی وزارت علوم گفت: قرآن، عترت و سیره معصومین بهترین منبع برای تربیت بشر و هدایت کننده انسان به ویژه نسل جوان است.

قرآن و عترت بهترین منبع برای تربیت و هدایت انسان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رشید جعفرپور روز یکشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در گرگان افزود: تفسیر قرآن و بیان سیره معصومین بهترین روش برای سبک زندگی است و انسانی که این الگوها را برای رفتار، تصمیم و سبک زندگی خود را انتخاب کند عاقبت به خیر خواهد شد.

وی بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش نقش ویژه‌ای در تربیت انسان داشته و در این میان تهذیب که در حوزه های رفتاری و تربیتی نمود دارد با پیروی از قرآن، عترت و سیره ائمه دست یافتنی است.

مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جشنواره ملی قرآن و عترت  شرکت می کنند که یکی از اهداف برگزاری این جشنواره تبدیل دانشگاه ها به محلی برای اثرگذاری بیشتر در حوزه فرهنگ تربیت نسل جوان است.

وی افزود: محورهای جشنواره قرآن و عترت بر مبنای قرآن و سیره معصومین در قالب های متنوع مختلف از جمله هنری، ادبی و پژوهشی تنطیم شده تا نسل جوان با معارف قرآن و عترت آشنا شوند.  

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان هم در این آیین گفت: الگو گرفتن از امامان معصوم که تجلی معنویت و منشور انسانی و اخلاقی هستند در تربیت انسان های خوب و ترویج فرهنگ خوبی موثر است.

محبوبه کشیری بیان کرد: دانشجویان در بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در محورهای مختلفی از جمله معارفی، آوایی، ادبی، پژوهشی و فناوری به رقابت پرداختند و بیش از ۲ هزار نفر آثار خود را ارسال کردند که در پایش داوران ۲۸۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: برای نخستین بار راه یافتگان نهایی ۳۶ رشته این جشنواره تحت حمایت تخصصی و هدایت در مسیر  رفع عیوب قرار می گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار