عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

 

چهارشنبه سوری در مسیر انحراف از اصالت/ حافظ سنت های باستانی و سلامتی باشیم

شبستان نوشت: برای پیشگیری از وقوع حوادث دلخراش در چهارشنبه سوری علاوه بر افزایش نظارت متولیان حوزه عرضه مواد آتش زا نیازمند همراهی خانواده ها و فرهنگ سازی رسانه ها هستیم.

آیین چهارشنبه سوری جشنی برآمده از فرهنگ ایرانیان به‌شمار می‌رود که هر سال با مراسم و جشن‌های متعددی در سراسر منطقه ایران برگزار می‌شود. اما جشن چهارشنبه سوری و پریدن از روی آتش فقط مختص به ایران نیست و شبیه این مراسم در تعدادی از کشورهای جهان همچون چین، هندوستان و دیگر مناطق جهان نیز به مناسبت های مختلف برگزار می شود.

ولی برپایی جشن کهن چهارشنبه سوری در ایران در بیست یا سی سال اخیر مسیر خود را تغییر داده و از یک جشن و رسوم زیبا به پرتاب انواع بمب‌های آتش زا و مواد محترقه تبدیل شده که بی شک این رویکرد برای هیچ فردی خوشایند نیست.

 

علی اکبرهای انقلاب جهانی و ابدی شدند

ایرنا نوشت: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: علی اکبرهای انقلاب اسلامی در سنین جوانی به نقطه ای رسیدند که در پایان جهانی و ابدی شدند و امروز پس از گذشت چند دهه یادواره آنان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی گرزین شامگاه دوشنبه در چهارمین یادواره شهدای کوی انجیراب در مسجد موسی بن جعفر (ع) افزود: علی اکبرهای انقلاب اسلامی با  شهادت به حیات دوباره، حقیقی و دائمی رسیدند و بی شک شهادت مرگ نیست و آغاز بی مرگی، حضور در همه جای عالم است.

 

تعویض سنگ قبر تازه احراز هویت‌شده شهید «فیض‌الله غضنفری» در کردکوی

فارس نوشت: سنگ قبر شهید تازه احراز هویت شده «فیض الله غضنفری» با حضور خانواده گرانقدر شهید، معاون فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه، رئیس بنیاد شهید و اقشار مختلف مردم شهرستان کردکوی تعویض شد

هویت شهید «فیض‌الله غضنفری» از شهدای شهرستان «سوادکوه» که به‌عنوان شهید گمنام در «کردکوی» استان گلستان خاکسپاری شده است، آبان ماه سال جاری از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد.

سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه «کربلا» استان مازندران، «محمدباقر قزلباش» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه و هیأت همراه، خبر شناسایی هویت این شهید والامقام را به خانواده وی اطلاع دادند و آنها را پس از ۳۶ سال از چشم‌انتظاری درآوردند.

 

۸۰ هزار گلستانی فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند

ایرنا نوشت: معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان از پوشش درمانی ۱۴۵ هزار نفر از مردم مناطق شهری استان در قالب بیمه سلامت همگانی خبر داد و گفت : دست کم ۸۰ هزار نفر از اهالی شهرهای این استان فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند.

علیرضا صحرایی روز دوشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح شهید دکتر عباسی (از شهدای مدافع سلامت گلستان) و پوشش بیمه درمان رایگان ساکنین محلات کم برخوردار مناطق شهری گلستان در ۲ محله کم برخودار "سیدآباد و بدلجه" گنبدکاووس گفت: این طرح به نوعی لکه گیری طرح بیمه سلامت همگانی است که از مرداد امسال در استان شروع شده است.

 

زخم بدخیم حاشیه‌نشینی بر قامت نگارستان ایران/ حاشیه‌نشینان در محاصره تحریم‌های اجتماعی 

ایسنا نوشت: مشکل برق، گاز و بی‌آبی، فقدان اماکن ورزشی و تفریحی از یک سو و افزایش جرایم و آسیب های اجتماعی از سویی دیگر تنها بخشی از مشکلاتی است که حاشیه نشینان گلستان را در محاصره تحریم اجتماعی قرار داده است.

انگار جزیره دور افتاده‌ای در میان تمامی ذوق و هنر شهرداران هستند و با کمترین امکانات و مسائل رفاهی و با همه تنگناهای اقتصادی بخشی از مردمان این شهر در محلات باصفا اما محروم زندگی می کنند و از آنجایی که این محلات در فضای ورودی شهرها قرار دارند از آن به عنوان حاشیه نشین یاد می شود.

 

کاهش شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا گلستان

صدا و سیما نوشت: شمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان امروز ۳۴ نفر کمتر از دیروز است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: امروز ۲۲۳ نفر در مراکز درمانی استان به سبب ابتلا به کرونا بستری شده اند.

سعید گل فیروزی گفت: از این تعداد ۶۵ نفر به سبب وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند که ۳۵ نفر برای تنفس بهتر از ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

 

آموزش و پرورش گلستان سال آینده ۴۴ پروژه ورزشی احداث می‌کند

ایرنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۴۴ پروژه ورزشی تا پایان سال ۱۴۰۱ برای استفاده دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در این استان احداث خواهد شد.

سیدرضا نظری روز دوشنبه در آیین افتتاحیه استانی آزادسازی و مردمی سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در مجموعه ورزشی تختی آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت: قراداد ساخت این تعداد پروژه های ورزشی پنجشنبه هفته قبل با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.

 

آسمانخراش بسکتبال، گرگانی شد/ «حامد حدادی» به تیم شهرداری گرگان پیوست

ایسنا نوشت: حامد حدادی آسمانخراش بسکتبال کشورمان با عقد قراردادی رسمی تا پایان فصل به تیم شهرداری گرگان پیوست.

حامد حدادی بازیکن ملی پوش و پرافتخار بسکتبال کشورمان با عقد قراردادی تا پایان فصل به تیم شهرداری گرگان پیوست.

پس از انجام مذاکرات و حصول توافق نهایی، حدادی می تواند تیم محبوب شهر گرگان را در ادامه بازیهای لیگ برتر بسکتبال همراهی کند تا با کمک او، مدافع عنوان قهرمانی بتواند بار دیگر برای شهروندان گرگانی افتخارآفرینی نماید.

جذب این ستاره بسکتبال ایران بر اساس نیاز کادرفنی، تدبیر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و در راستای مطالبات به حق هواداران گرگانی صورت گرفت.

 

جایگزین گردشگری در آشوراده چیست؟

تسنیم نوشت: با توجه به اینکه فاصله‌ جزیره‌ آشوراده از ساحل بندر ترکمن حدود چهار کیلومتر است و تمام امکانات و زیرساخت‌ها در بندر ترکمن و بندر خواجه نفس و بندر گز مهیا است, می‌توان از این مناطق به جای آشوراده برای ساخت منطقه گردشگری استفاده کرد.

مطرح شدن طرح ساخت منطقه گردشگری در جزیره آشوراده با واکنش‌‌های متعددی در سطح جامعه روبه‌رو شده است. موضوع توسعه گردشگری در آشوراده و تبدیل تنها جزیره دریا خزر به "کیش ایران" سابقه‌ای حدود 20 ساله دارد و این موضوع در زمان رؤسای جمهور سابق نیز مطرح شده بود اما هر بار به واسطه ورود دستگاه قضایی, کارشناسان, متخصصان و دوستداران محیط زیست به این موضوع, بحث گردشگری در آشوراده ملغی شده بود.

 

دستگیری ۶۵ سارق در طرح نیروی انتظامی

صدا و سیما نوشت: ۶۵ سارق و ۷۴ خرده فروش در طرح نیروی انتظامی گنبد کاووس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گنبد کاووس با اعلام این خبر گفت: علاوه بر ۶۵ سارق دستگیر شده ۴ نفر سارق مسلح هم در عملیات نیروی انتظامی دستگیر شدند.

سرهنگ علی فر افزود:۷۴خرده فروش هم دستگیر ، ۱۱ کیلو مواد مخدر سنتی و یازده هزار عدد مواد محترقه کشف شدند.

 

۸۴ گلزار شهدای گلستان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: در سال آینده ۸۴ گلزار شهدای استان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شانزدهمین سفر استانی دولت به این خطه ساماندهی خواهد شد.

اسرافیل وزیری اظهارداشت: از مجموع ۳۵۹ گلزار مطهر شهدای استان گلستان تاکنون ۲۷۵ گلزار ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: با اعتبار یادشده تعداد گلزارهای شهدای باقی مانده استان بهسازی و مرمت می‌شود و بعد برای نگهداری در روستاها به دهیاری‌ها و در شهرها به شهرداری‌ها واگذار خواهد شد و این مجموعه‌ها می‌توانند از ظرفیت گلزارها به عنوان نمادهای فرهنگی استفاده کنند.

 

گشت‌های نظارت در گلستان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در نوروز فعال است

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش نظارت های نوروزی برای جلوگیری از دست اندازی و ساخت و ساز های غیرمجاز در استان خبر داد.

حیدر آسیابی اظهار داشت: برخی افراد فرصت طلب با استفاده از تعطیلات نوروزی در صدد دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی بر می آیند و نیاز است دستگاه های متولی امور اراضی مانند جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست در این ایام،  گشت های خود را فعال کنند و نظارت ها بیشتر شود.

 

اهدای ۱۰۰۰ سری جهیزیه به زوج های گلستانی

مهر نوشت: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: مرحله چهارم توزیع جهیزیه کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ شامل هزار سری جهیزیه و ۲۹۵ مورد هدیه داماد به زوج های تحت حمایت این نهاد در گلستان اجرا شد.

عیسی بابایی اظهار کرد: این نهاد به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته جوان با اجرای چهارمین مرحله از برنامه جهیزیه در سال جاری هزار سری جهیزیه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان و همچنین ۲۹۵ مورد هدیه داماد به ارزش دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان، اهدا و زوج‌های جوان گلستانی را راهی خانه بخت کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به برنامه‌ی اهدای دو هزار و ۴۸۸ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری افزود: پنج قلم لوازم خانگی با شعار «ازدواج آسان با کالای ایرانی» شامل؛ یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی در هر سری از این جهیزیه‌ها است.

 

چاشنی تلخ روز‌های شیرین آخر سال

صدا و سیما نوشت: روز‌های پایانی سال برای ما چشم انتظاران سال نو با چاشنی اضطراب همراه شده است.

براساس اعلام اورژانس گلستان پارسال ۳۰ نفر درمراسم چهارشنبه آخر سال مجروح شدندکه مصدومیت یکی از آنان شدید و با قطع عضو همراه بود و برای ۵ نفر هم مشکلات شدید بینایی به وجود آمد.

جشن آخرین چهارشنبه سال چند سالی است که بیشتر از آن که رنگ و بوی جشن و شادی داشته باشد، با سروصدا و انفجار و ترقه همراه است.

 

کشف پرونده‌های زمین‌خواری در گلستان ۳۶ درصد افزایش داشت

ایرنا نوشت: رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: کشف پرونده‌های زمین خواری سال جاری این استان شمالی در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ حسین پهلوانی‌نسب اظهارداشت: در سال جاری همکاران ما موفق شدند ۶۰ پرونده زمین‌خواری را کشف کنند که ارزش ریالی آن ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: کشفیات این پلیس از ابتدای امسال تا ۱۹ اسفند ماه نسبت به سال قبل، ۹۸ درصد افزایش داشت و مجموع کل ارزش پرونده‌های کشف شده، هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال بوده است.

 

طمع بومیان و نابودی طبیعت گلستان/ «ترافل» بلای گنج هیرکان شد

مهر نوشت: افزایش مشکلات معیشتی بومیان و سودای کسب درآمد از برداشت غیرمجاز «ترافل» از جنگل ها به چالش جدی طبیعت گلستان تبدیل شده و مانایی گنج‌های چند میلیون ساله هیرکانی را به مخاطره انداخته است.

جنگل‌های هیرکانی فرصت بی بدیل در گلستان بوده که علاوه بر زیبایی‌های بصری، فرصت‌های اقتصادی متعددی را در حوزه‌های مختلف گردشگری و طبیعت گردی برای استان ایجاد کرده است.

هنگامی می‌توانیم از ظرفیت‌های جنگل‌های هیرکانی استفاده کنیم که فعالیت‌های بشری در چرخه طبیعی آن خللی ایجاد نکند، یعنی فعالیت‌های انسان همسو با طبیعت و در راستای توالی اکوسیستم باشد.

 

افزایش کرایه تاکسی در گالیکش منتفی شد/ کمیته انطباق مصوبه شورا را رد کرد

ایسنا نوشت: کمیته انطباق مصوبات فرمانداری شهرستان گالیکش مصوبه افزایش کرایه تاکسی در این شهر را رد کرد.

نرخ تاکسی ها به عنوان یک سکه دو رو به خصوص در سالهای اخیر به یکی از موضوعات مهم برای مردم در شهرها به ویژه شهرهای کوچک تبدیل شده است، موضوعی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی قیمت بسیاری از اجناس و خدمات تاثیر گذاشته و موجب بروز برخی دغدغه ها را در مردم ایجاد می کند.

امسال این مهم در شهر گالیکش روی تازه ای به خود گرفت و واحد تاکسی‌رانی شهرداری گالیکش در خصوص افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در این شهرستان با مدیریت شهرداری گالیکش طبق رویه هرساله در ماه‌های پایانی سال جهت تعیین کرایه‌ی تاکسی‌ها و تاکسی تلفنی‌ها لایحه کارشناسی پیشنهادی خود را جهت استحضار و تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار