معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان، از پوشش ۱۵۴۸ حادثه توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان گلستان خبر داد و گفت: پوشش بیشترین حادثه آخرین سال قرن از پایگاه امداد و نجات سه راه گلیکش _ کلاله بوده است.

پوشش ۱۵۴۸ حادثه در سال ۱۴۰۰ / بیشترین امدادرسانی از پایگاه گالیکش _ کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن ملک‌شاهکویی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کل حوادثی را که نیروهای جمعیت هلال احمر استان گلستان در یک سال گذشته پوشش داده اند، ۱۵۴۸ حادثه می باشد که حوادث جاده ای با ۱۱۲۸ مورد در رده نخست و حوادث شهری با ۱۵۲ و کوهستانی با ۹۳ مورد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی، با بیان اینکه حوادث مرتبط با برف و کولاک ۵۴ مورد، خدمات حضوری و سیل و آبگرفتگی هر دو ۳۲ مورد نیز داشته ایم، ادامه داد: در این مدت آتش سوزی جنگل و مرتع ۱۶ مورد، حوادث هوایی ۱۵ مورد، دریایی و ساحلی ۱۳ مورد، صنعتی و کارگاهی ۸ مورد، ریزش آوار ۳ مورد و خدمات مناسبتی نیز ۲ مورد بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان، در ۲بخش دیگر سخنان خود تعداد حادثه دیدگان یک سال گذشته را ۸۴۲۸ نفر برشمرد و خاطر نشان کرد: در مدت مذکور، تعداد مصدومان ۲۹۰۵ نفر، تعداد امدادرسانی شده ۴۶۲۵ نفر و تعداد مصدومین انتقالی توسط هلال احمر ۱۲۰۴ نفر بوده است، تصریح کرد: تعداد تیم های حاضر شده در این عملیات ها ۱۹۱۲ تیم و تعداد نیروهای عملیاتی حاضر نیز ۴۶۰۹ نفر ثبت شده است.

وی تعداد خودروهای بکارگرفته شده در این عملیات‌ها را ۱۸۷۵ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت ۱۴۵۹ مورد آمبولانس، ۲۱۳ مورد خودروی نجات و ۲۰۳ مورد خودروی کمک‌دار سبک استفاده شده است.

ملک‌شاهکوئی، در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه سه شهرستانی که بیشترین حادثه را در طول سال پوشش اند، گرگان مینودشت و کردکوی به ترتیب با ۳۵۸، ۲۵۳ و  ۲۴۸ مورد، بوده‌اند، اضافه کرد: سه پایگاه سه‌راهی گالیکش _ کلاله(در شهرستان گالیکش) با ۲۰۴ مورد، پایگاه النگ (در شهرستان کردکوی) با ۱۹۲ مورد و پایگاه قرق (در شهرستان قرق) با ۱۶۹ مورد بیشترین حادثه را در طول یک سال گذشته پوشش داده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار