مدیر تعاون روستایی گلستان گفت : مراکز فروش میوه ویژه عید نوروز این استان با هدف تنظیم بازار ، دسترسی آسان و جلوگیری از افزایش قیمت به ۸۸ واحد افزایش یافته است.

مراکز فروش میوه ویژه عید نوروز در گلستان افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الله صالح المومنین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: استقرار مراکز فروش میوه شب عید متناسب جمعیت هر شهرستان و در محل های پرتردد واقع در مناطق شهری و روستایی جانمایی و در حال ارایه خدمات هستند.

وی ادامه داد: این مراکز از ۲۶ اسفندماه با عرضه ۱۵۶ تن میوه شامل ۷۹ تن پرتقال تامسون، ۷۸ تن سیب درختی قرمز و زرد دماوند در استان دایر شده که  تاکنون ۷۰ تن آن بفروش رفته است.

صالح المومنین تصریح کرد: هر کیلوگرم پرتقال تامسون ۱۰۰ هزار، سیب درختی زرد دماوند ۱۲۰ هزار و سیب درختی قرمز دماوند ۱۱۰ هزار ریال تعیین و با لحاظ کسر وزن سبد، عرضه می شود.

به گفته وی طرح عرضه میوه شب عید توسط سازمان تعاون روستایی استان تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد و شهروندان می توانند انتقاد یا پیشنهاد خود را از نحوه فعالیت این مراکز به شماره  ۰۹۰۳۴۰۱۹۱۱۰ گزارش کنند.

اکنون در بازار شهرهای استان گلستان به ویژه شهر گرگان نرخ هر کیلوگرم سیب درختی قرمز و زرد دماوند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ریال و پرتقال تامسون ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزار ریال عرضه می شود.

سعید حسن‌پور جانشین سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد که امسال حدود ۲۵۰ تن پرتقال و سیب درختی ویژه عید نوروز ذخیره شد که در قالب طرح تنظیم بازار از اواخر اسفندماه در استان توزیع می‌شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان همچنین از توزیع کالاهای اساسی شامل شکر، تخم مرغ، گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز، برنج ، روغن مایع و ماکارونی از طریق سامانه بازرگام خبر داد و گفت:

اکنون ۵۲ فروشگاه و یک سامانه توزیع هوشمند و اینترنتی (بازرگام )، کالاهای اساسی را به صورت ۲۴ ساعته به خانه متقاضیان ارسال می‌کند.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و به دلیل تنوع سکونت اقوام در این خطه، خرید مایحتاج ضروری و پوشاک از سوی خانواده ها در آستانه سال نو از حال و هوایی خاصی برخوردار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار