سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در حوزه صادرات توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی می‌تواند منجر به افزایش سهم صادرات استان گلستان شود که از مهم‌ترین برنامه های سازمان صمت گلستان است.

توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی اولویت استان گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، درویش علی حسن‌زاده صبح امروز در نخستین جلسه معاونان و روسای ستادی این سازمان اظهار داشت: انتخاب شعارهای مرتبط با تولید توسط مقام معظم رهبری در سالیان متمادی نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی گفت: سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت نهضت ساخت داخل را به عنوان یکی از مهم‌ترین و جدی‎ترین برنامه‌های خود پیگیری کرد و در سال‌ جاری نه تنها باید این نهضت را استمرار دهیم بلکه با توجه به شعار سال باید به مباحثی که در حوزه دانش‌بنیان تاکنون کمتر به آنها پرداخت شده بیشتر توجه کنیم و لازمه این کار، ارتباط دو چندان با حوزه دانشگاه است.

به گفته حسن‌زاده در حوزه صادرات نیز توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی می‌تواند منجر به افزایش سهم صادرات استان شود که از مهم‌ترین برنامه‌های ما خواهد بود.


وی درباره الزامات تحقق شعار سال نیز گفت: برای تحقق شعار سال، به بحث توسعه واحد تحقیق و توسعه در واحد‌های تولیدی باید جدی‌تر از گذشته توجه کنیم و واحد‌هایی که امکان آن را ندارند باید به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق داده شوند تا از خدمات آنها بهره ببرند.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان همچنین، تربیت نیروی انسانی متخصص، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و تسهیل‌گری را از جمله الزامات تحقق شعار سال دانست و افزود: در صدور مجوزها مراجعین سازمان تا حد امکان نباید معطل شوند و باید در این حوزه موانع را برطرف کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار