معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: از ۲۶ اسفندماه تا روز گذشته بالغ‌ بر یک‌میلیون و ۴۳۹ هزار بازدید از جاذبه‌های استان و همچنین بیش از ۸۲ هزار نفر اقامت در مراکز رسمی به ثبت رسیده است.

گردشگران نوروزی محصور جاذبه‌های طبیعی گلستان/ 1.5 میلیون بازدید ثبت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سیدعلی مهاجر امروز در خصوص بررسی آخرین اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پنجم فروردین آمار ورودی خودرو به استان از چهار محور اصلی بیش از ۴۳۱ هزار تردد بوده است، همچنین در این مدت بالغ‌بر ۶ میلیون تردد در همه جاده‌های استان ثبت‌ شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش‌یافته است.
وی با بیان اینکه بساط نوروز ایمن و پرنشاط در نگارستان پهن است، افزود: حدود ۱۸ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی و مدارس برای نوروز ۱۴۰۱ در استان مهیا شد و علاوه بر این پیش‌بینی شرایط اضطرار نیز شده است.

مهاجر تصریح کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهوری در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایام نوروز، «پویش منفی۲۰» در سطح راه‌های شریانی استان در حال اجراست که براساس آن سرعت متوسط و لحظه‌ای وسایل نقلیه در راه‌های اصلی استان ۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در استان گلستان همکاری‌های بین دستگاهی در راستای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی افزایش‌یافته و همه مقامات و مسوولان استانی و شهرستانی پای‌کار بوده و در حال نظارت و سرکشی از واحدهای خدمات‌رسان به گردشگران و هم‌استانی‌ها هستند.

مهاجر افزود: از ۲۶ اسفندماه تا روز گذشته بالغ‌بر یک‌میلیون و ۴۳۹ هزار بازدید از جاذبه‌های استان و همچنین بیش از ۸۲ هزار نفر اقامت در مراکز رسمی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پنجم فروردین آمار ورودی خودرو به استان از چهار محور اصلی بیش از ۴۳۱ هزار تردد بوده است، همچنین در این مدت بالغ‌بر ۶ میلیون تردد در همه جاده‌های استان ثبت‌شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش‌یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: برگزاری ۱۴ نوروزگاه، برپایی ۲۱ بازارچه صنایع‌دستی با ۴۳۰ غرفه، برپایی جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در ۲۷ نقطه استان از جمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای نوروز ۱۴۰۱ است.

مهاجر خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و همچنین هموطنان، نوروزی ایمن و پرنشاط را شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار