حجت الاسلام سلیمانی فرد از مراجعه ٣٨٠ هزار زائر در ایام تعطیلات نوروزی به امامزادگان استان گلستان خبر داد.

مراجعه ۳۸۰ هزار زائر به امامزادگان گلستان/ ۶۸۰۰ مسافر نوروزی در زائرسراها اقامت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام«روح الله سلیمانی فرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به مناسبت سال نو، طرح نوروزی آرامش بهاری از (٢٨ اسفند تا ١۵ فروردین) در ۶٨ بقعه، امامزاده و مساجد بین راهی استان گلستان برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در این طرح نوروزی برای زائران و مجاوران برنامه های فرهنگی و معرفتی برگزار و اعزام مبلغ، خیمه های معرفت ویژه کودکان و نوجوانان و پاسخگویی به مسائل شرعی و سوالات عزیزان به اماکن مقدسه انجام شد.

 

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ٣٨٠ هزار نفر زائر ثبت شده در امامزادگان استان گلستان آمدند و لحظه های ملکوتی این ایام ماه شعبان و سال نو را در این اماکن سپری کردند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه در این مدت ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در زائرسراها و اماکن مذهبی امامزادگان استان اسکان یافتند، گفت: در مجموع ۶٢ هزار نفر از اقصی نقاط کشور از اسکان موقت در قالب کمپینگ، زائرسرا و اسکان های موقت و هم از مواهب معنوی و هم استان گلستان استفاده کردند که بعد از دو سال از شیوع کرونا اتفاق خوبی بود که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی طرح نوروزی آرامش بهاری در استان گلستان در مسیر طریق الرضا (ع) با برگزار شد. 

 

وی گفت: به منظور کمک به سبد اقتصادی خانوار که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و شعار سال، نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی، عرضه محصولات فرهنگی، سوغات و کسب و کارهای خانگی و دانش بنیان در جوار امامزادگان برپا شد. ‌‌

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: با توجه به ارادت مردم و اینکه اماکن مذهبی، باید در قالب ستاد تسهیلات سفر توجه بیشتری به این اماکن شود، اولویت بیش از ٨٠ درصد گردشگران کشور به اماکن متبرکه است و تلاش شده تا در قالب ستاد تسهیلات سفر تسهیلگری انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ١۵٠ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های اماکن مذهبی استان گلستان اختصاص داده شده تا بتوانیم در کنار کمک های مردمی اتفاقات بزرگی را برای پذیرایی شایسته تر از مسافران نوروزی و زائران در تمام طول سال داشته باشیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار