رعیت از برگزاری همایش کارگردانان، تهیه کنندگان و دست اندرکاران و عوامل موثر تعزیه همزمان با ماه مبارک رمضان در گلستان خبر داد.

همایش کارگردانان و تهیه کنندگان تعزیه در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد رعیت» در دیدار نوروزی مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همایش کارگردانان، تهیه کنندگان و دست اندرکاران و عوامل موثر تعزیه در گلستان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این همایش، یک هم اندیشی و آمادگی برای اجرا در ماه های محرم و صفر است تا گروه های تعزیه با آمادگی بیشتری نسبت به برگزاری مراسمات تعزیه در این ماه داشته باشند.

 

وی اظهارداشت: حدود 15 گروه فعال تعزیه در استان فعالیت دارند که بزرگان این گروه ها برای همایش هم اندیشی دعوت خواهند شد.

رعیت در ادامه با بیان اینکه باید رنگ و بوی فعالیت های فرهنگی و هنری را در مساجد باید پر رنگ تر کنیم، گفت: برگزاری برنامه ها در قالب فرهنگی و هنری می تواند اهداف و آرمان ها را .به سر منزل مقصود برساند و مساجد بهترین پایگاه برای این کار است.

 

وی تاکید کرد: باید کارها نو و جذاب در مساجد ایجاد کرد تا مخاطبین جذب آن شوند.

«مهدی بیکی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان نیز گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان امسال برنامه های خود را با تلاش و همت بیشتری ادامه خواهند داد و برگزاری چند برنامه کشوری را در دستور کار دارد.

 

 

وی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان، برنامه مجازی با موضوع «جهاد تبیین» با حضور کارشناسان در سطح 20 مسجد استان برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار