نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت که ۱۲ فروردین روز ثبات انقلاب و سمبل مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است

نماینده مجلس : ۱۲ فروردین سمبل مردم‌سالاری جمهوری اسلامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روز نماد صداقت محض در کردار و گفتار بینانگذار جمهوری اسلامی ایران است و ثابت شد که امام (ره) به عنوان رهبر امت در همان ابتدا برای تحکیم اساس انقلاب اسلامی به آرای مردم اتکا کردند.

وی  گفت: از اصلی ترین خصیصه های انقلاب اسلامی که در انقلاب های دیگر وجود ندارد اعتماد بین رهبر و مردم است و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای آغازین نهضت خود به مردم اعتماد کامل داشتند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل با انتخاب هوشیاری و ذکاوت بسیار بالا اعلام کردند که "جمهوری اسلامی" نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و این نظام را بر پایه مردمسالاری دینی بنیان نهادند.

ایری اظهار داشت : ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ روز تحقق عصاره تلاش های تاریخی ملت در دستیابی به آرزوهای دیرین و یکی از تاثیرگذارترین روزهای تاریخ اسلام و ایران محسوب می شود و در این روز به مردم آزاده جهان و به ویژه مسلمانان ثابت شد که آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) رهایی بخش انسان های آزاده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت و قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.

در این روز ملت ایران با رای ۹۸.۲ درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد و به همین سبب این روز از آن پس روز "جمهوری اسلامی" نام گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار