فرماندار شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان با بسیار مهم دانستن انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اهمیت انتخابات به دلیل حضور مردم در تمامی مراحل است و به تعبیری، انتخاب‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان و برگزارکنندگان آن مردم هستند.

انتخابات در جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه مردمی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدرضا طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشارکت مردم در همه مراحل برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که این رخداد بزرگ سیاسی در نظام جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه مردمی است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های معتمدین برای انتخاب اعضای هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه، افزود: در مجموع از هشت عضو اصلی هیات اجرایی که در مینودشت با رای معتمدان انتخاب شدند، یک نفر از بانوان بود که بیشترین رای را نیز آورد.

طباطبایی اضافه کرد: در دیگر شهرهای این حوزه انتخابیه نیز اعضای هیات‌های اجرایی با حضور معتمدان و رای مخفی آنها تشکیل شده و اکنون درحال انجام وظایف محوله قانونی هستند.

وی به آمار ثبت‌نام‌کنندگان در ششمین روز نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه نیز اشاره کرد و گفت: در روز گذشته (جمعه) درمجموع ۱۱ داوطلب ثبت‌نام کردند که با احتساب تعداد ثبت نامی‌های پنج روز قبل آن، تعداد داوطلبان به ۴۴ نفر رسیده است.

رییس حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه ادامه داد: از مجموع داوطلبان ثبت‌نامی یک نفر از بانوان و ۴۳ نفر دیگر از آقایان بوده، دو نفر دارای مدرک کارشناسی، ۳۴ نفر کارشناسی ارشد و ۸ نفر مدرک دکترا دارند، جوان‌ترین داوطلب ۳۰ ساله و مسن‌ترین داوطلب این حوزه انتخابیه نیز ۶۰ ساله است.

طباطبایی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد، از افرادی که خود را واجد شرایط نمایندگی مجلس می‌دانند درخواست کرد با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به فرمانداری مینودشت مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

حوزه انتخابیه اصلی شهرستان مینودشت که سه شهرستان گالیکش، کلاله و مراوه تپه درشرق استان گلستان را نیز به عنوان حوزه فرعی زیرپوشش دارد، درمجموع با افزون بر ۳۳۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار