به قلم احمدرضا احمدی:

این نوشتار بر آن است تا باگرامی داشت یوم الله دوازده فروردین، به بازخوانی یکی از مبانی مغفول مانده از جمهوری اسلامی که همانا صدور انقلاب اسلامی است؛ به نحو اختصار بپردازد.

دولت آینده باید مدلی جهت آوار برداری تخریب در مسیر صدور انقلاب اسلامی را ارائه دهد

به گزارش گلستان24،​ اقدامات مخرب نفوذی های مشئوب به لیبرالیسم در بدنه مدیریت نظام در سالهای اخیر چهره مدیریت دینی درسطح بین اللملی را مشوه کرده و نگرش جهانی بالاخص جهان اسلام را تخریب نموده است.

این نوشتار بر آن است تا باگرامی داشت یوم الله دوازده فروردین، به بازخوانی یکی از مبانی مغفول مانده از جمهوری اسلامی که همانا صدور انقلاب اسلامی است؛ به نحو اختصار بپردازد.

قرار بود نظام اسلامی روح و پیام اسلام را به جهانیان عرضه نماید تا دیگر ملل و دول نیز با الگوپذیری از مدیریت دینی کشور خود را از یوغ استکبار خارج سازند و خود مقدرات کشورشان در دست گرفته و مستقل گردند.

از آرزوهای بنیانگذار جمهوری اسلامی که از اصولی ترین مبانی اندیشه سیاسی ایشان نیز محسوب می شود، این بود که انقلاب اسلامی به دنیا صادر شود.

چنان که فرموده اند:

"ما از اول گفتیم میخواهیم انقلابمان را صادر کنیم. "

صدور انقلاب به لشکرکشی نیست بلکه می خواهیم حرف مان را به دنیا بزنیم که یکی از آن مراکز، وزارت امور خارجه است که باید مسائل ایران و اسلام و گرفتاریی های یکه ایران از شرق وغرب داشته است،به دنیا برساند و به دنیا بگوید که می خواهیم اینگونه عمل کنیم."

(صحیفةنور،جلد 19،صفحة 242،تاریخ 11/8/64)

" همه‏ ی کشورها باید در محل خودشان باشند، ما مى ‏خواهیم این چیزى که در ایران واقع شد و این بیدارى که در ایران واقع شد و خودشان از ابرقدرت‏ها فاصله گرفتند و دست آنها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، این در همه ‏ى ملت‏ها و در همه‏ ى دولت‏ها بشود. آرزوى ما این است...( صحیفه نور،ج 13،ص 127،مورخ28/ 7 /59)

"با این ایمان و با این انقلاب و روح انقلابی شما انشاءالله پیروز می شوید، پیروزی را به آخر می رسانید و انشاءالله از کشورهای خودتان به کشورهای خارجی به کشورهای اسلامی سرایت می کند."(صحیفةنور،جلد 8،صفحة 173،تاریخ 28/4/58)

همین نگره را به وضوح می توان در مقام معظم رهبری مشاهده کرد که او نیز همچون امام راحل به صدور انقلاب معتقدند.

انقلاب، دو جهت داشت: یک جهت،مبارزه با استبداد داخلى وحکومت فاسد وابسته ‏اى که مردم و کشور را بدبخت و بیچاره کرده بود؛ انقلاب مى ‏خواست کشور و ملت را نجات دهد؛ در دامن اسلام، مردم اداره شوند و حکومت، اسلامى باشد؛ جهت دیگر، وجهه‏ ى سخن و پیام نو براى دنیا و بشریت است؛

این چیزى است که دنیا را به خود جذب کرد؛ والاّ فلان متفکر اروپایى یا غربى یا آفریقایى یا آمریکاى لاتین که امام و انقلاب و نظام اسلامى و حرکت مردم را ستایش مى‏کند، او که داخل کشور ما نیست تا ازحکومت، چیزى فهمیده باشد؛ پیام جهانى و انسانى اسلام است که او را به ستایش وادار مى‏کند.

جنبه‏ى دوم، بسیارمهم است؛ ما باید بتوانیم این را بیان کنیم. (بیانات مقام معظم رهبرى مورخ 17/11/80 در دیدار با اعضاى شوراى عالى سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامى)

استراتژی نظام مبنی بر صدور انقلاب اسلامی با همه فرازها و فرودها و نیز تفکرات متعدد دولتمردان به گونه ای پیش رفت که ما شاهد بیداری اسلامی در سالهای پیش بودیم که مع الاسف خط مشی گذاری برخی از دولتمردان در سالهای اخیر در حوزه های مختلف و بخصوص در قلمرو فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به گونه ای بوده است که در این سالهای اخیر اصلا از بیداری اسلامی خبری نیست.

و این نشان از عمق فاجعه تخریب چهره انقلاب اسلامی بدست عناصر نفوذی در بدنه نظام دارد که "دولت آینده" باید اولا : طرحی نو در اندازد و آواربرداری را از روز بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آغاز نموده و مدلی را جهت بازسازی مسیر صدور انقلاب اسلامی پیش روی ملت قرار دهد تا بیداری اسلامی احیا گردد. و ثانیا" : ماموریت نظام اسلامی مبتنی بر اندیشه امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی که همانا صدور انقلاب اسلامی است که مع الاسف مغفول واقع گردیده است از سر گرفته شود.

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار