عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

اثر هنرمند گلستانی منتخب جشنواره فیلم کوتاه هند شد

ایرنا نوشت: فیلم کوتاه "جنگلیان" ساخته مهدی کامرانی‌راد از هنرمندان گلستانی منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کشور هند شد.

برگزیدگان بخش رقابتی این جشنواره اعلام شدند و براساس آمار ارائه شده توسط وب سایت جشنواره، از میان فیلم های ثبت نام شده از سراسر جهان فیلم جنگلیان در این جشنواره به رقابت می پردازد. 

این جشنواره بین المللی در بخش های مختلفی از جمله فیلم‌های داستانی بلند و کوتاه، مستندهای کوتاه و بلند، انیمیشن و فیلم های دانشجویی برگزار می شود.

 

مرگ جوان موتورسوار در تصادف با پژو ۴۰۵ در گنبدکاووس

ایسنا نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس از فوت یک موتورسوار در تصادف خودروی پژو ۴۰۵ با دو موتورسیکلت خبر داد.

 اصغر نودهی با اشاره به اینکه گزارشی از مرکز کنترل و فرماندهی امداد مبنی بر تصادف  به ما واصل شد، اظهار کرد: بر اثر تصادف یک دستگاه پژو ۴۰۵ با دو دستگاه موتور سیکلت در محدوده روستای تنگلی ۶ نفر مصدوم و یک جوان ۱۸ ساله کشته شد.

رئیس هلال احمر گنبدکاووس افزود: بلافاصله پس از اعلام حادثه از سوی سامانه ۱۱۲ هلال احمر استان یک تیم عملیاتی از پایگاه سه راهی اینچه برون به محل حادثه اعزام شدند.

 

۴ شهر نارنجی و ۹ شهر زرد کرونایی در گلستان

صدا و سیما نوشت: در گلستان هیچ شهر قرمز کرونایی نداریم و ۴ شهر نارنجی و ۹ شهر زرد هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در رنگ بندی جدید در گلستان هیچ شهری قرمز نیست و شهرهای بندرگز ، علی آباد ، ترکمن و کلاله نارنجی هستند.

بر اساس این رنگ بندی شهرهای آزاد شهر ، آق قلا ، رامیان ، گرگان ، گالیکش ، مینودشت ، مراوه تپه ، گمیشان ، گنبدکاووس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و فقط شهر کردکوی آبی است.

 

نجات جان کودک ۶ ساله با اقدام به موقع پلیس گرگان

فارس نوشت: با هوشیاری پلیس گرگان جان کودک ۶ ساله از حریق در چادر مسافرتی نجات یافت.

شامگاه گذشته در محور‌ ناهارخوران گرگان چادر مسافرتی یکی از خانواده‌های مسافر طعمه حریق شد.

بلافاصله ماموران گشت یگان امام حاضر در محل به سمت چادر رفته و متوجه حضور یک کودک در چادر شدند که مامور فداکار یگان امداد انتظامی گرگان وارد چادر شده و این کودک ۶ ساله را از چادر خارج کرده و جان وی را نجات داد.

 

نجات مرد ۴۰ ساله از مرداب توسط ماموران انتظامی بندرترکمن

مهر نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان بندرترکمن از نجات مرد ۴۰ ساله از مرداب توسط ماموران انتظامی شهرستان خبرداد.

سرهنگ محمدعلی کریمی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به دنبال اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر مفقودی مسافری ۴۰ ساله در اطراف شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرترکمن افزود: ماموران ایستگاه نوروزی شهید ایری با تلاش بی وقفه و جستجوهای میدانی موفق شدند فرد مورد نظر را که در مرداب اطراف شهرستان گیر کرده و در حال غرق شدن بود پیدا کرده و وی را به بیرون منتقل کنند.

 

ماجرای از بین رفتن ۱۵ میلیون کیلوگرم گندم معادل ۳۰ میلیون قرص نان سالانه در ایام نوروز

فارس نوشت: یک تاریخ‌نگار گفت: از عهد باستان سبزه یکی از مولفه‌های ضروری جشن نوروز و یکی از عناصر اصلی این مناسک بوده و است حتی در قدیم برخی از خانواده‌ها روز آخر اسفند دسته‌ای از گندم سبز شده را از مزرعه گندمزار با خاک و ریشه می‌کندند و با مُشتی گِل بر سردر اتاق مهمانی خود می‌چسباندند.

غلامرضا خارکوهی اظهار کرد: از عهد باستان سبزه یکی از مولفه‌های ضروری جشن نوروز و  یکی از عناصر اصلی این مناسک بوده و است حتی در قدیم برخی از خانواده‌ها روز آخر اسفند دسته‌ای از گندم سبز شده را از مزرعه گندمزار با خاک و ریشه می‌کندند و با مُشتی گِل بر سردر اتاق مهمانی خود می‌چسباندند تا هم مایه نشاط و برکت باشد و هم نویدبخش  زندگی در سایه بهار در سال جدید.

 

حضوری شدن مدارس و دانشگاه های گلستان

مهر نوشت: سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان از آموزش حضوری مدارس و دانشگاه های استان از ۱۴ فروردین ماه خبرداد.

علی متکی اظهارکرد: از فردا (یکشنبه ۱۴ فروردین)، همه مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی و همچنین دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار می شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان افزود: تهویه مناسب در کلاس ها و استفاده دانش آموزان و معلمان از ماسک و رعایت همه پروتکل های بهداشتی الزامی است.

 

افزایش دما و خطر آتش سوزی در جنگل های گلستان

با فعالیت سامانه کم فشار و افزایش تدریجی دما ، احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گلستان وجود دارد.

کز گلستان اداره کل هواشناسی گلستان با انتشار اطلاعیه سطح زرد شماره ۲ اعلام کرد: فعالیت سامانه کم فشار از امروز  سیزده فروردین در استان آغاز شده و افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۴ درجه به ویژه در روز یکشنبه ، کاهش رطوبت و وزش باد نسبتا گرم شدید از پیامد‌های آن است.

بر اساس این اطلاعیه احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در استان وجود دارد و ضروریست تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی و سایر اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار