اعتماد، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از وجود ۹ گذرگاه بدون راهبند (مستحفظ) در حریم ریلی استان خبرداد و گفت: ایجاد راهبند در همه گذرگاه ها ممکن نیست.

وجود ۹ گذرگاه بدون راهبند در حریم ریلی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در گلستان ۱۵ گذرگاه با راهبند و ۹ گذرگاه بدون مستحفظ داریم که در این گذرگاه‌ها علائم هشداردهنده در فواصل ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ کیلومتری نصب می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با بیان این که براساس میزان تردد و ترافیک در گذرگاه، راهبند نصب خواهد شد، افزود: البته گذرگاه‌های غیرمجاز هم توسط مردم در طول مسیر ایجاد شده که بسیار خطرناک است و ما در نشست با دهیاری‌ها، مردم بومی و در مدارس آن را اعلام می‌کنیم.

اعتماد گفت: برای ایجاد یک راهبند فارغ از استخدام مأمور، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم بوده که این رقم با تعرفه سال ۱۴۰۰ محاسبه شده است.

به گفته وی گذرگاه‌های بدون مستحفظ در مسیر گرگان- سبزدشت، بندرترکمن و بندرگز واقع شده‌اند و تغییر آن به راهبند دشوار است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره به این که خط ترمز قطار طولانی است و با خودرو متفاوت است، گفت: اگر راهبر، ترمز را بکشد حدود ۵۰۰ الی هزار متر جلوتر قطار متوقف خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار